Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSak Brody, Zehra
dc.date.accessioned2020-06-22T11:06:37Z
dc.date.available2020-06-22T11:06:37Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationSak Brody, Z. (2016). ''Suzuki yetenek eğitimi” felsefesine kısa bir bakış. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6 (1), 79-88.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23429
dc.description.abstractJapon kemancı ve pedagog Shinichi Suzuki’nin yarattığı ve kendi adıyla anılan bu öğretim metodu; “Yetenek doğuştan değildir. Fiziksel bir problemi olmadığı sürece her çocuk bir enstrüman çalabilir yeter ki doğru şekilde ve sevgiyle öğretmeyi bilin.” felsefesi ile gelişmiş ve dünyada en çok kullanılan müzik eğitimi metotlarından biri haline gelmiştir. Suzuki, küçük çocukların kendi dillerini kolay ve çok iyi bir şekilde nasıl öğrendiklerini gözlemlemiş ve bu öğrenim sürecinin müzik eğitiminde kullanılması üzerinde uzun yıllar çalışmıştır. Suzuki “Çocukların kendi ana dillerini öğrenebilecek kadar becerileri varsa, bir enstrüman çalabilecek kadar da beceriye sahiptirler.” fikri ile filizlenen bu metoda “Ana Dil Metodu” ismini koymuş; küçük yaşta başlanır, küçük adımlarla öğrenilir ve enstrümanlar çocukların boyutuna göre ayarlanırsa, okul öncesi çocukların keman çalabilecekleri düşüncesine inanmıştır. Suzuki’nin Ana Dil yaklaşımının geleneksel müzik eğitiminden farkı, çocukları eğitime çok erken yaşta başlatması ve aileyi, özellikle anneyi eğitime bire bir dâhil etmesidir. Oluşturulan öğrenci, aile ve öğretmen üçgeninde büyük bir özveri ve dayanışma vardır. Metodun başarısındaki en önemli yapı taşı ise Suzuki’nin çocuklara birer birey olarak yaklaşması, onların her şeyi anlayıp, her şeyi yapabilecek kapasitede olduklarına inanmasıdır.en_US
dc.description.abstractTe Suzuki teaching method was created by Japanese violinist and pedagogue Shinichi Suzuki. Te central tenet of his philosophy was that talent is not inborn; it can be gained through proper education. Terefore, assuming that a child does not have some physical handicap, ‘every child can play’. Eventually, it became one of the most popular teaching methods in the world. Suzuki started with the insight that if all children learn to speak their native tongues with the utmost fuency, they must have the ability to learn to play an instrument fuently. Te method is thus referred to as the ‘Mother Tongue Method’. He believed that if a child starts at an early age, learns with small steps, and uses a violin of an appropriate size, he or she could play the violin. Te diference between the Mother Tongue Method and other traditional methods is that it starts at a very early age and includes the family – especially the mother – in the learning process. Te formation of a cooperative triangle of teacher-parent-student is very important. Perhaps the most important factor in the success of this method is that Suzuki believed that children need to be taken seriously, and that if they are they have the ability to learn and achieve anything.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectShinichi Suzukien_US
dc.subjectSuzuki Okuluen_US
dc.subjectOkul Öncesi Müzik Eğitimien_US
dc.subjectAnadil Yaklaşımıen_US
dc.subjectYetenek Eğitimien_US
dc.subjectShinichi Suzukien_US
dc.subjectSuzuki Schoolen_US
dc.subjectEarly Age Music Educationen_US
dc.subjectMother Tongue Methoden_US
dc.subjectTalent Educationen_US
dc.title''Suzuki yetenek eğitimi” felsefesine kısa bir bakışen_US
dc.title.alternativeA brief introduction to ''suzuki talent education''en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster