Eczacılık eğitiminde sanal gerçeklik ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Şahin, Yusuf Levent
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
Doğan, Ezgi
Metadata
Show full item recordAbstract
Eczacılık Eğitiminde Sanal Gerçeklik (ESGE) araştırmasının temel amacı; Klinik Eczacılık dersi uygulamalarına yönelik geliştirilecek bir sanal gerçeklik ortamının özelliklerinin öğretim teknolojileri bakış açısıyla incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda tasarım tabanlı bir araştırma yürütülmüştür. Eczacılık Fakültesi öğrencileri ve öğretim elemanları ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü öğretim elemanlarının katılımcı olarak yer aldığı çalışmadaki veri kaynakları gözlemler, görüşmeler, dokümanlar ve araştırmacı günlükleridir. Bu araçlarla ESGE ortamını oluşturan senaryo oluşturma arayüzü, sanal ortam ve senaryo bileşenlerine yönelik veriler iyileştirme döngüleri boyunca toplanmış ve analiz edilmiştir. Bulgulara göre ESGE ortamına yönelik öğretimsel tasarım ilkeleri belirlenmiştir. Bu tasarım ilkeleri; senaryo geliştirme arayüzünde bağlama ve gereksinime yönelik bileşenlerin belirlenmesi, bu bileşenlerin kullanılabilirlik, biçimsel ögeler ve kişiselleştirme bağlamında tasarlanması, çeşitli zorluklarda, seçime göre şekillenen gerçekçi senaryoların oluşturulması, yazılım ve donanım bileşenlerinin özelliklerinin belirlenmesi, sanal ortam ögelerinin gerçeğe uygun olarak tasarlanması ve çeşitlendirilmesi, etkileşimin ve akışın sağlanması, sanal ortam tasarımında estetik ve ergonominin sağlanması, kullanıcıya sanal ortam içinden ve dışından bilgilendirme sunulması, evrensel tasarım ilkelerinin dikkate alınması, yeniden denenebilir senaryo ve tasarımların oluşturulması, eğitimde çeşitli süreçlerde kullanılabilirliğin sağlanması olarak sıralanabilir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [71]