Kemanda konum geçişleri ve konum sınıflandırması
Citation
Taş, S. (2019). Kemanda konum geçişleri ve konum sınıflandırması. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 350-369.Abstract
Öğrenciliğin ilerleyen yıllarında ve profesyonel boyuta gelindiğinde, her kemancı mutlaka çeşitli
pasajların parmak numaraları, konumları veya konum geçişleri hakkında karar vermesi gerektiği
durumlarla karşılaşmaktadır. Burada çalıcı konuya, müzikal ve teknik anlamda tam olarak hakim
olmalıdır. Bunun için eğitim süreçlerinde konunun adım adım öğretilip uygulanması, yani belli bir
sistem içerisinde atlanmadan öğrenciye sunulması önemlidir. Buradan yola çıkarak bu çalışmada,
kemanda konum geçmenin teorisi ayrıntılı bir şekilde irdelenmektedir. Çalışmanın konum geçmeye
başlama boyutunda; konum geçme öncesi ve başlangıç aşamasında yapılacak çalışmalara, fiziksel
unsurlara, kılavuz ses öğesine ve zamanlamaya ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra
konum geçme çeşitleri belirlenmiş, bu çeşitlerin ışığında konum geçme sınıflandırması yapılmıştır.
Son olarak çalışmada konum geçmeyi kolaylaştırıcı unsurlar boyutunda, çalgı tutuşu, rahatlık,
işlemden korkmama, el-kol pozisyonları, konum mesafesi, geçişi hissettirmeme, işlem sırasında
parmakların dokusu, zamanlama, cümleleme ve yay kullanımı çerçevesinde çeşitli sonuçlara
ulaşılmıştır. Çalışma, keman eğitiminde teori ile uygulama arasında köprü oluşturması ve eğitim
uygulamalarına doğrudan katkı sağlayacak olması bakımından ve önemlidir. In later years of student life and in professional life, every violinist is faced with situations in
which he/she has to decide on fingerings, positions or shiftings on the violin in various passages.
At this stage, the player must be fully mastered in the musical and technical sense. Therefore, it
is critical that the subject is taught and implemented step by step in education processes. In other
words, it is important to present the subject to the student in a certain system. Although the subject
is studied in violin education, some types of shifting can be omitted or not fully defined. In this
study, the theory of shifting on violin is examined in detail. In the preliminary level of shifting,
several results were reached regarding the factors such as the studies to be performed in the preshifting period, and in the initial phase, physical elements, guiding note and timing. In addition
to this, shifting types were determined and shifting classification was made in the light of these
varieties. Finally, various results were obtained within the frame of the elements that facilitate the
shift, instrument hold, comfort, safe of operation, hand-arm positions, shifting distance, inaudible
shift, the pattern of the fingers during the process, timing, phrasing and the use of the bow. The
study is important since it provides a bridge between theory and practice in violin education and it
will directly contribute to educational practices.
Source
Sanat ve Tasarım DergisiVolume
9Issue
2Collections
- Sayı: 17 (2019) [14]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Konum bazlı sosyal ağlar aracılığıyla üniversite öğrencilerinin kimlik inşası süreçleri
Odacı, Begüm (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin konum bazlı mobil sosyal paylaşım ağlarını kullanım pratiklerini ortaya koymak ve yer bildirimleri aracılığıyla ağlar üzerindeki kimlik inşası süreçlerini incelemektir. Karma ... -
Ameliyat simülatörleri için özgün üç boyutlu konum belirleme sistemi geliştirilmesi
Atıcı, Hilal (Anadolu Üniversitesi, 2017)Ameliyat simülatörleri, hasta, kadavra veya hayvana ihtiyaç duymadan tıbbi uzmanları eğitmek amacıyla cerrahi işlemleri taklit etmek için geliştirilen bir bilgisayar teknolojisidir. Tıbbi işlemler hayati önem taşıdığı için, ... -
Klasik hiperbolik 3-uzayın bir sonlu benzeri ve projektif düzlemlerde bazı konum teoremleri
Özgür, İbrahim (Anadolu Üniversitesi, 1991)Bu çalışma üç bölüm olarak düzenlenmiştir. Birinci bölümde; projektif uzaylar ve düzlemlerle ilgili temel kavramlar verilmiştir. İkinci bölümde, sonlu hiperbolik uzaylarla ilgili olarak klasik hiperbolik 3-uzayın sonlu bir ...