dc.date.accessioned | 2020-10-19T10:40:13Z | |
dc.date.available | 2020-10-19T10:40:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Şenocak, D, Bozkurt, A. (2020). Oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 78-96. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24971 | |
dc.description.abstract | Oyunlaştırma, başka bir ifadeyle oyun tasarım unsurlarının oyun dışı bağlamlarda kullanımı, son dönemde birçok alanda olduğu
gibi eğitim alanında da sıklıkla adından bahsettirmektedir. Ancak eğitimde, öğrenen katılımını, motivasyonunu ve sürdürülebilir
öğrenmeyi geliştirmek için kullanılan oyunlaştırmanın tasarımlanmasında, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri
üzerinde de önemle durulması gerekir. Bu bakış açısıyla bu çalışmanın amacı, oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma
tasarım çerçevelerini ele alarak ilgili alanyazında var olan dağıtık bilgi ve bulguları bir araya getirmektir. Bu çalışmanın, bu
alanda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara, öğrenenlere ve sistemlerin oyunlaştırılmasına karar verilmesinde tasarımcılara ve
eğitmenlere bir öngörü kazandırması beklenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Gamification, the use of game design elements in non-game contexts, has become a catchword in a wide variety of fields including
education. However, in the design of gamification, which is used to foster learner engagement, motivation and sustainable learning
in education, gamification user types and gamification design frameworks are the topics to be emphasized. In this sense, the aim
of the study is to present and synthesize a review of literature on gamification, player types and gamification design frameworks.
This study is expected to provide insight to researchers and learners who wish to work in this field, and to designers and instructors
in deciding on the gamification of systems. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | Oyuncu Türleri | en_US |
dc.subject | Oyunlaştırma Tasarım Çerçeveleri | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | Gamification | en_US |
dc.subject | Player Types | en_US |
dc.subject | Gamification Design Frameworks | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Distance Learning | en_US |
dc.title | Oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4520-642X | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 78 | en_US |
dc.identifier.endpage | 96 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Şenocak, Dilek | |
dc.contributor.institutionauthor | Bozkurt, Aras | |