Öğrenme deneyimi tasarımı
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-0949-4057
Peri Mutlu, Ayşe
Mutlu, Mehmet Emin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Peri Mutlu, A, Mutlu, M. E. (2017). Öğrenme deneyimi tasarımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 39-76.Özet
"Deneyim" öğrenmenin en önemli kaynaklarından biridir. Öğrenme deneyimlerinin düzenlenmesi süreci, geçmiş deneyimlerin
değerlendirilmesi, şu anda yaşanmakta olan deneyimlerin izlenmesi-denetlenmesi ve gelecekte yaşanması olası deneyimlerin
planlanmasını kapsamaktadır. Yaşanmış ve yaşanmakta olan deneyimlerin düzenlenmesi alışıldık bir faaliyet iken, gelecekte
yaşanması olası öğrenme deneyimlerinin planlanması belirsizlikler içermektedir. Planlama, kaynakların bir öğrenme amacı ve
hedefleri için tahsis edilmesi olarak ele alındığında, bir öğrenme deneyiminin planlanması, öğrenme deneyimine eşlik eden bütün
bağlamların önceden belirlenmesi, temin ve tahsis edilmesi, düzenlenmesi ve bir senaryo eşliğinde zamanlanmasını gerektirir.
Bu bağlamlar arasında mekânlar, kişiler, davranışlar, olaylar, duygular, varlıklar ve bireyin özellikleri bulunur. Bir öğrenme
deneyiminin planlanması bu düzeyde ele alındığında, “öğrenme deneyimi tasarımı” kavramına gereksinim duyulmaya başlanır.
Bu çalışmada “öğrenme deneyimi tasarımı”, öğrenme deneyimlerinin yönetimi yaklaşımı açısından ele alınarak
kavramsallaştırılmaya çalışılacak ve yaşam boyu öğrenme, yaşam genişliğinde öğrenme ve yaşam derinliğinde öğrenme
boyutlarında uygulanabilirliği tartışılacaktır. Experience is one of the most important sources of the learning. The process of regulation of learning experiences includes steps
such as evaluation of previous learning experiences, monitoring-controlling current learning experiences and planning possible
future learning experiences. While regulation of previous and current experiences is a common activity, planning possible future
learning experiences contains some uncertainties. If planning is considered as allocating resources for a learning goals and targets,
planning a learning experience requires determining all the contexts accompanying the learning experience beforehand, getting
and allocating all these contexts and timing them around a schedule based on a scenario. Places, individuals, behaviors, events,
emotions, assets and personal attributes of the individual can be listed among these contexts. If we examine planning a learning
experience in this level, concept of “learning experience design” is required to be used. In this study, authors tried to conceptualize
“learning experience design” by discussing it according to the management of learning experiences approach and discuss its
applicability according to lifelong learning, life-wide learning and life-deep learning dimensions.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
3Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24612Koleksiyonlar
- Cilt :3 Sayı (1) [11]
- Makale Koleksiyonu [195]