Öğrenme ve öğretimin oyunlaştırılması: çalışma ve eğitim için oyun tabanlı yöntem ve stratejiler
Künye
Sezgin, S. (2016). Öğrenme ve öğretimin oyunlaştırılması: çalışma ve eğitim için oyun tabanlı yöntem ve stratejiler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 187-197.Özet
İnsan doğasında bulunan oyun içgüdüsünün, oyunlaştırma kavramını gündelik yaşam ve çeşitli öğrenme ortamları için önemli
hale getirmesini temel alan, “Öğrenme ve Öğretimin Oyunlaştırılması: Çalışma ve Eğitim için Oyun Tabanlı Yöntem ve
Stratejiler” adlı bu kitap, Karl M. Kapp tarafından yazılmıştır. Farklı disiplinlerden uzmanların desteğiyle oluşturulmuş ve
başvuru kaynağı olarak nitelendirilebilecek bu yapıt, 4 ana tema etrafında şekillenen 14 bölüm içermektedir. İlk ana tema
oyunlaştırma kavramı ve kavramı oluşturan bileşenler üzerinde durmaktadır. İkinci ana tema konuyla ilgili yapılmış çalışma
sonuçlarını irdeleyerek oyun tabanlı düşünme ve oyun mekaniklerinin güçlü olduğu durumları ortaya koymaya çalışmaktadır.
Üçüncü ana tema öğrenme ortamlarında oyunlaştırmanın ve oyunsal düşünmenin uygulanması aşamasında tasarım ve içerik
arasındaki ilişkiyi incelerken, dördüncü ana tema oyunlaştırmanın öğrenme ortamlarında nasıl kullanıldığıyla ilgili gerçek
durumlara yer vermektedir. Bu tanıtımda kitaptaki her bir bölümde ele alınan konular kısaca özetlenmiş, araştırmacılar için kitabın
önemine vurgu yapılmaya çalışılmıştır. The Gamification of Learning and Instruction: Game Based Methods and Strategies for Training and Education was written by
Karl M. Kapp and this book is based on instrict game motivation in human nature which makes gamification concept substantial
for daily life and different learning environments. This book is constituted by the support of experts from different disciplines
and can be characterised as a reference book that consist of 14 chapters shaped around 4 main theme. First main theme put
emphasis on the concept of gamification and its elements. Second main theme provides results of the research findings about
gamification and shows the powerfull cases of game based thinking and mechanics. Third main theme examines the relationship
between the design of gamification and game based thinking and content. The last main theme includes the gamification in
learning environments and how it is used in actual cases. In this review, the topics dealt with in each chapter was shortly
summarized and laid emphasis on the book for researchers
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24529Koleksiyonlar
- Cilt :2 Sayı (1) [12]