Dokunun duyumsanması
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Arıman, Yasemin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Arıman, Y. (2019). Dokunun duyumsanması. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 414-425.Özet
Bu araştırma temel tasarım ilke ve elemanlarından biri olan ‘doku’ kavramının anlamı, doku
çeşitleri ve doğal-yapay dokuları kullanan bazı sanatçı resimlerinin incelenmesi ve dokunun
duyumsanması konusunu açıklamaya yönelik bir çalışmadır. Literatür taraması sonucu elde
edilen verilerde doku-yüzey, birim-bütün ilişkisine değinilerek, dokunun duyumsanması konusu
Worringer ve Deleuze’nin “duyumsama” tanımlarına dayanarak açıklanmaya çalışılmıştır.
Doğal- yapay, sert-yumuşak yüzeyler ile dokunun insan üzerindeki yarattığı genel duygusal
etkiler işlenmiştir. Gerçek dokuyu daha iyi anlamak için Anselm Kiefer’in çalışma tekniği ile,
yapay dokuyu daha iyi anlamak için hipergerçekçi sanatçı Ralph Goings ve trompe l’oeil resimleri,
mozaikler ya da dijital doku örnekleri verilerek incelenmiştir. This research aims to explore the meaning of ‘texture’, as one of the basic design principles
and elements, and the texture types. It also aims to investigate the paintings of some artists’ using
natural - artificial textures, and to explain touch sensation. Texture-surface is tried to be explained
on the basis of the definition of “sensation” of Worringer and Deleuze, emphasizing the relation of
unit-whole by using the data obtained after the literature search. The natural-artificial, hard-soft
surfaces and the general emotional effects created by the touch on the human are processed. In
order to better understand the real texture, the work technique of Anselm Kiefer is examined. As
for the artificial texture, the hyper-realist artist Ralph Goings and trompe l’oeil paintings, mosaics
or digital textures are examined.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
9Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23565Koleksiyonlar
- Sayı: 17 (2019) [14]