İslam mitolojisi ve estetiği bağlamında Türk manzara resminde deniz / su metaforu
Künye
Ünsal, E. (2019). İslam mitolojisi ve estetiği bağlamında Türk manzara resminde deniz / su metaforu. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 370-387.Özet
Türk Resmi manzarayla başlar. Manzaralar, ressamların yaşamlarını sürdürdükleri yer olan
İstanbul’un görünümleridir. Doğal olarak bu manzaralar, deniz görünümlerini de içermektedir.
Araştırmanın amacı, bu görünümlerdeki deniz öğesinin bir metafor olarak, hangi anlam
kaymalarını içerdiği üzerine odaklanmaktadır. Türk Manzara Resmi Batı resmi kaynaklı bir
birikimden nasıl etkilendiği, örneğin Romantizm gibi coşumcu bir manzara anlayışıyla deniz/
suya karşı nasıl bir tavır oluşturduğu önem kazanmaktadır. Manzara resimlerinde deniz ya da
su görünümleri insan ve ressam üzerinde tinsel boyutta yarattığı duygular nedeniyle etkileyici
olmaktadır. Bu etkileyiciliğin oluşumu, kültürel birikimin ve deneyimin bileşkesi sonucu ortaya
çıkmaktadır. Bu araştırma Türk Manzara Resminde deniz ya da su metaforlarına yönelik olarak
kurgulanmıştır. Bu nedenle de İslam estetiği ve İslam mitolojisi, Batı mitolojisi ve resmiyle beraber
ağırlıklı olarak araştırma içerisinde incelenmiştir. Çünkü Türk Manzara Resminin bu anlamda
ki nedenselliğine ilişkin veriler, kültür kurumlarının biçimlendirdiği ve belirli bir süre etkin olan
geleneksel inanç bağlarından kaynaklı olarak ortaya çıkmaktadır. Turkish painting begins with landscapes. Landscapes are views of Istanbul where painters live.
Naturally, these landscapes also include sea views. The aim of the research is to focus on which
meaning shifts that the marine element includes in these views as a metaphor. It is of importance
that how Turkish Landscape Picture is influenced by Western art, as in the example of how it
creates an attitude towards the sea / water with an exuberant view of romance. The views of the
sea or water in the landscape paintings are impressive because of the emotions in the spiritual
dimension it creates on the human and the painter. The formation of this influence is the result of
a combination of cultural accumulation and experience. This research was designed for metaphors
of sea or water element in Turkish Landscape Painting. For this reason, Islamic aesthetics and
Islamic mythology have been studied in research with Western mythology and painting because
the data on the causality of the Turkish Landscape Painting in this sense emerge and are formed by
the cultural institutions and the traditional belief ties that are effective for a certain period of time.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
9Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23554Koleksiyonlar
- Sayı: 17 (2019) [14]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Reconciliation or polarization in Islamic bank preference? Socio-political, socio-economic and demographic aspects Eskisehir case in Turkey
Ergeç, Etem Hakan; Kaytancı, Bengül Gülümser; Toprak, Metin (Emerald Group Publishing LTD, 2016)Purpose - The reasons for Islamic bank preferences have been extensively covered in the literature where religion has been depicted as a strong factor. In the limited number of accounts on this subject in Turkey, it was ... -
What has happened in AKP years in Turkey: The condition of Islamism, Turkish Islam synthesis, and Islamist violence
Sündal, Fatma (Center for Study of Religion and Religious Tolerance, 2008)AKP (Justice and Development Party) can be accepted as the last and most powerful representative of Islamism in Turkey. The party came to power alone, after the general elections in 2002 and in 2007. Within its first period ... -
Siyasal islam ve fundamentalist islam çerçevesinde Müslüman Kardeşler Hareketi üzerine bir analiz
Tekin, Fatih; Atılgan, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2023)Günümüzde İslam dünyası üzerindeki en etkili faktörlerden biri İslamcı hareketlerdir. İslam dünyasında farklı anlayışlara sahip çok sayıda İslami hareket bulunmaktadır. Bu hareketler içinde en önemlilerinden birisi de Mısır ...