Televizyon dizileri yoluyla Türkiye’de iç mekan tasarımında kültürel kodların değerlendirilmesi ve değişen konut algısı
Künye
Nalçakan, M, Canoğlu, S, Özsavaş, Nilay. (2017). Televizyon dizileri yoluyla Türkiye’de iç mekan tasarımında kültürel kodların değerlendirilmesi ve değişen konut algısı. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (2), 68-81.Özet
Bu çalışma, “Uyarlanmış TV Dizileri Yoluyla Türkiye’de İç Mekan Tasarımında Kültürel
Kodların Değerlendirilmesi” isimli BAP projesinin “Türkiye’de Televizyon Dizileri Yoluyla
Değişen Konut Algısı” başlıklı üçüncü bölümünü içermektedir. Televizyon dizilerinde
kullanılan kurgu mekanların, izleyicileri etkileyerek, konutta kullanım alışkanlıklarını
değiştirdiği ve bunun da konutun tasarımını etkilediği görülmüştür. Sosyo-kültürel ve
sosyo-ekonomik yapıları farklı olan izleyicileri ortak bir noktada buluşturan, yüksek
izleyici kitlesine sahip televizyon dizileri, yukarıda söz edilen etkide önemli bir yere
sahiptir. Kolay ulaşılan ve sürekliliği olan televizyon dizilerindeki kurgu mekanlar,
kendisini dizideki karakterlerle özdeşleştiren ancak yaşam tarzı ve kullanım alışkanlıkları
dizidekine uygun olup olmadığı tartışmaya açık olan televizyon izleyicisinin, gündelik
yaşam mekanları için birer model haline gelmektedir. Tüm bu hususlar çalışma
kapsamında seçilen örneklerle vurgulanmaktadır. Tis study contains the third part of the BAP project entitled “Evaluation of Cultural
Codes in the Design of Interiors in Turkey through Adapted TV Series”, entitled “Changing
Housing Perception Trough Television Series in Turkey”.
It has been seen that the fictional spaces used in TV series change the usage habits in
the house by afecting the audience, which then afects interior design. Television series
has an important role in this change. Tese TV series, having a big audience, brings
together audiences whose socio-cultural and socio-economic structures are diferent.
Fictional spaces in the TV series which are easy to reach and persistent are becoming a
model for everyday living spaces of the television audience who identify themselves with
the characters in the series. However, it is open to debate whether the television audience’s
lifestyle and usage habits are in line with the TV series. All these points are emphasized
with selected examples within the scope of the study.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
7Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23496Koleksiyonlar
- Sayı: 13 (2017) [12]