Dörtlü atlı grup olarak “Quadrıga” ile “Mahşerin Dört Atlısı”nın ilişkilendirilmesi ve sanatsal yansımaları
Künye
Göğebakan, Y. (2017). Dörtlü atlı grup olarak “Quadrıga” ile “Mahşerin Dört Atlısı”nın ilişkilendirilmesi ve sanatsal yansımaları. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (1), 104-126.Özet
Sanatın tarihi aslında bir yönüyle insanlığın da tarihidir. Ortaya konulan ürünler
çağlar boyu benzer şekillerde bir devamlılık göstermiş, bu durum da geçmiş ve gelecek
arasında bir bağlantı kurulmasına neden olmuştur. İşte bu devamlılık gösteren tarihsel
görsellerden birisi de, dört atın çektiği arabanın (Quadriga) yer aldığı sanatsal kompozisyonlardır. Binlerce yıllık süreç içerinde sanata konu olan bu olayda kullanılan hayvanların neden at olduğu, atlarının sayısının neden dört olduğu, farklı inanç sitemleri
içerisinde aynı özelliklerin neden tekrarlandığı ve benzerlik gösterdiği, bu benzerliklerin
bir tesadüf eseri mi yoksa etkilenme neticesinde mi oluştuğu cevaplanması gereken sorular olarak görülmektedir History of art may actually be considered the history of humanity. Te work of arts has
had a continuity in similar forms, which has led to a connection between the past and
the future. One of the historical images within this continuity is the artistic compositions
featuring a chariot drawn by four horses (Quadriga). In this phenomenon, which has
been a subject of art for thousands of years, why horses were the animals used, why there
were four of them, why the same characteristics were used in diferent belief systems, and
whether these similarities were coincidence or out of inspiration have been considered
questions to be answered.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
7Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23477Koleksiyonlar
- Sayı: 12 (2017) [13]