Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-06-23T12:58:30Z
dc.date.available2020-06-23T12:58:30Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationÇöloğlu, M. E. (2016).Debussy’nin müziği ve sembolist şiir. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6 (2), 150-178.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23464
dc.description.abstractDebussy’nin müziğinde sembolist şiir ile empresyonist resmin etkisi, çağdaşı bestecilerin etkisinden daha belirgindir. Bestecinin sembolizmle ilişkisi kimi müziklerinde sembolist şiirleri kullanmış olmasıyla sınırlı değildir; sembolist şiir ile Debussy’nin müziği arasında bir yaklaşım/tasarım benzerliği saptanır. Sembolist şiir ve Debussy’nin müziği, önkabullü dizgelerin taşıdığı konvansiyonel anlamlardan sıyrılarak bir tür özerklik kazanmış öğelerin, öz niteliklerinden ve birbirleriyle ilişkilerinden doğan bir estetik etki üzerine temellenir. Bu yazıda, sembolist şiirin, çağına göre devrimci sayılabilecek yaklaşımlarının, Debussy’nin müzikal tasarımıyla benzeştiği noktalar, her iki alanda da okuyucuyu yormayacak bir terminolojik derinlikle değerlendirilecektir. Yazının son bölümünde, yapılan tespitler Debussy’nin seçilen yapıtları üzerinden örneklenecektir.en_US
dc.description.abstractTe infuence of the symbolist poetry and the impressionist painting on Debussy’s music is stronger than the infuence of the music of his era. Tis close relation is not limited to the fact that Debussy composed many pieces on symbolic poems; there exists a similarity of design between symbolist poetry and Debussy’s music. Both are craving to create their aesthetic language with components that are freed from the conventional meaning of a priori systems; they aim the aesthetic efect to be born out from the inner qualities of the components and their relationships. In this essay, first, the revolutionary aspects of symbolism will be elucidated using poetry analysis, and then the traces of these issues will be examined in Debussy’s musical language. For the sake of non-professional readers, the musical and poetic terminology used in the essay will be limited to a basic level. Te last part of the article is reserved for a survey of findings on the selected works by Debussy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDebussyen_US
dc.subjectSembolizmen_US
dc.subjectSembolist Şiiren_US
dc.subjectMüzik Analizien_US
dc.subjectSembolist Müziken_US
dc.subjectDebussyen_US
dc.subjectSymbolismen_US
dc.subjectSymbolist Poetryen_US
dc.subjectMusical Analysisen_US
dc.subjectSymbolist Musicen_US
dc.titleDebussy’nin müziği ve sembolist şiiren_US
dc.title.alternativeDebussy’s music and symbolist poetryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8486-3548en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇöloğlu, Mesut Erdem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster