Otakar Sevčík op. 3 keman için 40 varyasyon metodunda yayın topuk kısmı ile ilgili çalışmaların incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
Arkan Sümer, Özlem
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Arkan Sümer, Ö. (2016). Otakar Sevčík op. 3 keman için 40 varyasyon metodunda yayın topuk kısmı ile ilgili çalışmaların incelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6 (1), 35-52.Özet
Çalgı repertuvarındaki zenginliği ile klasik batı müziğinde kendine önemli bir yer edinen keman, tarih boyunca solo, oda müziği ve orkestra yapıtlarında bestecilerin kullandığı en temel çalgılardan biri olmuştur. Çalgı tekniği açısından üstünlük gerektiren tüm bu yapıtlar, keman eğitimcilerini teknik ve müzikal öğreticilikleri konusunda sorgulayıcı ve geliştirici olmaya yönlendirmiştir.
Eğitimciler, donanımlı yorumcular yetiştirmenin yöntemlerini belirlerken bilgilerin kalıcılığını
esas alan çalışmalar yapmışlardır. Bu çalışmaları da metotlar yolu ile eğitime kazandırmışlardır.
Tüm dünyada ve özellikle Türkiye’de keman eğitimine kazandırdığı metotlarla tanınan Otakar
Ševčík, teknik repertuvar için en kapsamlı metotları yazan eğitimcilerden biridir. Keman repertuvarı, başlangıç seviyesinden ileri düzeye kadar sağ ve sol el tekniğinin sınırlarını zorlayan ve
geliştiren çok sayıda metot içerir. Özellikle bu metotlardan sağ el tekniğini geliştirmeyi amaçlayan
Op. 3, 40 Varyasyon adlı kitabı, diğerlerine göre yapısal olarak farklılık göstermektedir. Bu kitapta
yer alan tema ve varyasyonlar belli bir yay düzenini öğretmeyi ve geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu makalede, “Tema ve 40 Varyasyon” adlı metot, keman yay tekniğine katkıları bağlamında
incelenmiş ve yayın sadece topuk kısmı için yazılmış 1, 4, 8, 13, 29, 34, 38 numaralı çalışmalar ile
sınırlandırılmıştır. Spiccato, détaché, martelé, collé ve staccato gibi yay tekniklerinin uygulanmasına ilişkin önerilerde bulunulmuş, cümle yapıları hakkında bilgi verilmiştir Te violin, taking an important place in classical western music has been one of
the basic instruments by the composers in solo, chamber music and orchestra pieces
throughout history. All these pieces requiring instrumental competence led the music trainers be interrogator and developer in their technical and musical instructiveness. While the trainers determined the methods of training performers equipped
with technical and musical knowledge, they made studies based on the permanence of knowledge. Tese studies were introduced into education by means of methods.
Otokar Ševčík, known with his methods for violin training in the world and especially
in Turkey is one of the most important trainers with the comprehensive and useful methods for technical literature. His violin repertoire consists of several methods developing
and pushing the limits of right and lef hand techniques starting from the beginner to advanced level. Especially his book Op. 3, 40 Variations, with its aim to develop right hand
technique shows structural diferences when compared to the other books of the author.
Te theme and every variation in this book focuses on developing a certain bow set up.
OTAKAR ŠEVČÍK OP. 3 ASSESMENT OF STUDIES ABOUT FROG IN
THE 40 VARIATIONS METHOD FOR VIOLIN
Assoc. Prof. Özlem ARKAN SÜMER*
SANAT & TASARIM DERGİSİ 37
*Anadolu University, School of Music and Drama, Department of Music, Eskişehir / TURKEY,
arkansumer@gmail.com
Tis paper shall focus on the evaluation of “Teme and 40 Variations” methods in
accordance with the contributions to bow technique and limited to the studies 1, 4, 8, 13,
29, 34, and 38 which were written only for the frog of the violin bow. Moreover, this paper
shall also include some suggestions for bow use like spiccato, détaché, martelé, collé, staccato and will emphasize musical constituents
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
6Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23422Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [42]
- Sayı: 10 (2016) [12]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]