Bale müziğindeki büyük evrim Igor Stravinski’ nin Bahar Ayini isimli bale eseri üzerine genel bir analiz
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Yazar
Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
0000-0002-9680-2248
Ünlenen, Emre
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Ünlenen, E. (2014). Bale müziğindeki büyük evrim Igor Stravinski’ nin Bahar Ayini isimli bale eseri üzerine genel bir analiz. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (7), 126-158.Özet
İgor Stravinski 20. yüzyıl müziğinin lider bestecilerinden birisidir. Asimetrik ritmik yapı kullanımları, kuru ses tınısı, disonans kullanımı, yeni armonizasyon teknikleri, açık anlatım yöntemi
ve orkestrasyondaki farklılıklarıyla, müzik literatürüne yenilikçi teknikler kazandırmıştır. Besteci
döneminin süregelen müzik estetiği algısını kariyeri boyunca yeniden şekillendirmeyi başarmıştır.
Le Sacre du Printémps, Türkçe başlığıyla Bahar Ayini, bestecinin 1913 yılındaki müzisyenlerin
dikkatini üzerine çektiği eseridir. Kendi müzikal üslubunun başarısını bu eserin ününe borçludur.
Bu çalışmada, Stravinski’ nin İlkelcilik Akımını yansıtan sahneyi oluşturabilmek için kullandığı
müzik teknikleri yüzeysel olarak irdelenecektir. Bestecinin yirminci yüzyıl müziğinde oluşturduğu
etki örneklerle gösterilecektir.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
7Sayı
7Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23369Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [42]
- Sayı: 07 (2014) [8]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]