Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaracan, Nesrin
dc.date.accessioned2020-06-17T12:15:25Z
dc.date.available2020-06-17T12:15:25Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationKaracan, N. (2014). Heykel, kaide ve kütle. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (7), 75-94.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23362
dc.description.abstractHeykelin değişim süreci 20. Yüzyılın başından itibaren malzeme dağarcığının genişlemesine bağlı olduğu kadar kaideden inip, doğrudan alana açılan formlarını bulguladığı süreçle başlar. Kaide geleneksel heykel formunda fiziksel bir taşıyıcı görevi görmüş ve bu fiziksel elemanın varlığı heykel tarihinde önemli bir dönem varlığını sürdürmüştür. Kaide ve kütlesel heykel ilişkisiyle ortaya çıkan üç boyutlu form anlayışı zamanla heykel geleneğinin kendisi haline gelmiştir. Bu heykel tipi 20. Yüzyıla kadar heykel sanatının genel formudur. Heykel sanatı ayakları yerden kesildiğinde, diğer bir deyişle kaidesinden indiğinde formsal dil zenginliğine ve yeni form anlayışlarına kavuşmuştur. Kaidesiz mekâna açılan heykel, geleneksel dik formları dışında mekânla ve yeni malzemeleriyle yeni ilişkiler kurduğu gibi günümüzde mekân ve nesne bağlamına dönüşen çeşitli ilgilerin de temelini oluşturmuştur.en_US
dc.description.abstractThe continuum of change is equivalent in sculpture depending on the expansion of vocabulary in materialistic sense as well as descending from its base to the process of finding forms of the open field. The base in the traditional sculpture form may have taken the attention to the sculpture and served as a physical carrier, yet the presence of this physical factor has an importance in the history of sculpure. The round form apprehension provided by the relationship between the base and the massive sculpture has been the tardition of sculpture itself by the time. This type of sculpture is the general form of the sculpture art. The sculpture art has been gained its formal vocabular richness and new form understandings when it cut its feet from ground in other words it landed from its base. Opening into baseless space, the sculpture has established new relations with space and new materials, and formed the basis of today’ s various interests in the context of space and object as well.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.subjectKaideen_US
dc.subjectKütleen_US
dc.subjectRounden_US
dc.subjectBoşluken_US
dc.subjectKonstrüktivizmen_US
dc.subjectSculptureen_US
dc.subjectBaseen_US
dc.subjectVolumeen_US
dc.subjectRounden_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subjectConstructivizmen_US
dc.titleHeykel, kaide ve kütleen_US
dc.title.alternativeSculpture, base and volumeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster