Son üç uluslararası İstanbul Bienali’nde yapıtları yer alan kadın sanatçılardan bir seçki
Künye
Ayan Ergen, B. (2013). Son üç uluslararası istanbul bienali’nde yapıtları yer alan kadın sanatçılardan bir seçki. Sanat ve Tasarım Dergisi, 5 (5), 25-39.Özet
Bienal, iki yılda bir yapılan, farklı kültürlerden sanatçı, eser, izleyici ve eleştirmenleri bir araya
getiren bir sanat etkinliğidir. Ulusal ve Uluslararası şeklinde ayırabileceğimiz bu sanat etkinliğinin
ilki Uluslararası boyutta Venedik’te yapılmıştır. Uluslararası bir Bienalin amacı, Bienalin yapıldığı
ülkenin sanatçılarının olmak üzere ve katılan tüm sanatçıların eserlerinin dünya sanat ortamına
tanıtılması ve ülkenin kültür turizmi açısından yerini sağlamlaştırmaktır. Ayrıca, farklı ülkelerde yapılan sanat üretimlerinin sadece izleyiciler, sanatseverler ve koleksiyonerler tarafından değil
aynı zamanda her kesimden sanatçı tarafından da gözlemlenebilmesi ve karşılaştırılması olanağını sunmaktadır.
Uluslararası İstanbul Bienali’nin geçmişi İstanbul Sanat Bayramı ve Yeni Eğilimler Sergilerine
dek uzanır. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nin düzenlediği bu etkinlikler ve sonrasında
kurumsallaşan İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı’nın düzenlediği İstanbul Festivali ülkemizdeki Bienallerin temellerini atmışlardır.
İlki 1987 yılında yapılmış ve günümüze kadar gelerek sürekliliğini korumuş olan Uluslararası
İstanbul Bienali, ülkemizde Plastik Sanatların ve görsel sanatların gelişmesi açısından büyük bir
önem taşır.
“Son Üç Uluslararası İstanbul Bienali’nde Yapıtları Yer Alan Kadın Sanatçılardan Bir Seçki”
(10,11 ve 12. Uluslar arası İstanbul Bienalleri) konulu makalenin amacı, son üç Uluslar arası
İstanbul Bienali’ne katılmış olan kadın sanatçılar arasından belirlenen ve seçilen bazı sanatçıların
yapıtlarının incelenmesidir. Bu bağlamda, Uluslararası İstanbul Bienali’nin Türk ve/veya yabancı
küratörleri tarafından belirlenen kadın sanatçıların, Bienal içerisindeki konumları ve ayırt edici
özellikleri ele alınacaktır. Katılımcı tüm kadın sanatçılar arasından yapılan bu seçki, öne çıkan
isimler, hakkında daha fazla haber yapılan kişiler, kişisel tercih ve beğeniler doğrultusunda oluşturulmuştur. Bienallerin tipik özellikleri ve Bienaller için seçilen mekanlarla bağlantılı olarak yapıtların irdelenmesi, bu metnin kapsamını oluşturacaktır. Biennial is an art event that is held every two years and it brings together artists, critics and
spectators from different cultures. Now this event can be classified in two groups National and
International. The first ever biennial event was held in an International scale in Venice. The aim of
an international biennial is to introduce the works of the host country artists to the world art scene
and help establish the place of the host country in the world tourism scene. With this organization,
the artistic productions from foreign countries are presented to a large audience made up of not
only the spectators (observers), art lovers and collectioners but also fellow artists from all different
art mediums all over the world.
The historic background of International Istanbul Biennial goes all the way back to Istanbul Art
Festival and New Inclinations Exhibitions. Istanbul Festival is organized by The Istanbul Culture
and Art Foundation (which was established as a result of the before-mentioned events). This festival also can be considered as the foundations of The International Istanbul Biennial.
The International Istanbul Biennial has a huge importance in terms of the development of Plastic Arts and Visual Arts in our country. The first event was held in 1987 and it came all the way to
the present day and proving its consistency over the years.
“A Selection of Women Artists Who Participated In The Last Three International Istanbul
Biennial’s” is the subject of this memo. The aim of this memo is to explore the art works and the
artists that participated in the last three years of The Istanbul International Biennial. The Biennial
participations of the female artists that are chosen by the Turkish and Foreign curators of The
Istanbul International Biennial, are going to be explored. The artists explored in this memo are
chosen based on popularity and personal preferences and overall positive reviews. The general
properties of Biennials and the examination of the artworks and their relationships with the space
that they are exhibited in, constitutes the content of this memo
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
5Sayı
5Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23284Koleksiyonlar
- Sayı: 05 (2013) [12]