Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkel, Efe
dc.date.accessioned2020-06-12T13:26:37Z
dc.date.available2020-06-12T13:26:37Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationTürkel, E. (2013). Mağara resminden sanat fuarına: sanat ve endüstrinin yarattığı kültürel nesnelerin metaya dönüşümü. Sanat ve Tasarım Dergisi, 4 (4), 79-94en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23275
dc.description.abstractEndüstriyel ürünlerin sanat eserleriymişçesine tanıtılıp pazarlandığı günümüzde sanat eserleri de hamilikler, müzayedeler, bienaller ve sanat fuarlarıyla kendi endüstrisini oluşturmuş ve tüm bu yapıtlar birer yatırım aracına veya siyasi propaganda, sınıfsal ayrımcılık ve gösteriş iradesi gibi sosyo-psikolojik etkenler üzerinden kültür nesnelerine dönüşerek metalaşmıştır. Sanat yapıtlarının küratörlerin, endüstriyel ürünlerin ise “trendsetter”ların yönlendirmeleri doğrultusunda üretilmesi, bu eserlere ait özerklik ve idealizm gibi konuları tekrar sorgulanır hale getirmiş, bir zamanlar seçkinlerin hegemonyasında ölümsüzlüğü arayan sanatın popülerleşerek kitlelerle buluşması veya ustalıklı bir zanaat eserinin endüstriyel mantıkla üretilip herkes tarafından daha kolay elde edilerek “kitch”e dönüşmesi, bu nesnelerin kimliklerinin ve niteliklerinin de tartışılmasına sebep olmuştur.en_US
dc.description.abstractToday, which has become the time of marketing and publicizing industrial products as if they were artworks, artworks constituted their own industry via protectorates, auctions, biennials and art fairs, and all these works are turned into objects of investment or are commodified by being turned into cultural objects by means of the socio-psychological factors such as political propaganda, class discrimination, vanity pleasure. Producing artworks under the direction of curators and industrial products under the direction of trendsetters brings into question the autonomy and idealism of these works. Popularizing art, which once was seeking immortality under the hegemony of the elite, or turning a masterful craft work into a “kitsch” by production guided by industrial logic caused the identities and qualities of these works become a matter of doubt and discussion.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectEndüstrien_US
dc.subjectKültürel Nesneen_US
dc.subjectMetaen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectIndustryen_US
dc.subjectCultural Objecten_US
dc.subjectCommodityen_US
dc.titleMağara resminden sanat fuarına: sanat ve endüstrinin yarattığı kültürel nesnelerin metaya dönüşümüen_US
dc.title.alternativeFrom caves to fairs: commodification of the cultural objects created by art and industryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster