Kamusal alan ve Türkiye’de heykelin kamuya açık alanlarda var olma koşulları
Künye
Kedik, A. S. (2012). Kamusal alan ve Türkiye’de heykelin kamuya açık alanlarda var olma koşulları. Sanat ve Tasarım Dergisi, 3 (3), 77-91.Özet
Kamusal alan, tüm farklılıkların bir arada olabileceği bir iletişim ve etkinlik alanına karşılık
gelir. Kamusal yaşamın odağı olan kentler ise, kamusal alanın görsellik boyutunu yansıtan en
önemli oluşumlardır. Kamusal alanın işlevini güçlendirici etkisi nedeniyle tarih boyunca Batıda
kentsel planlamanın vazgeçilmezi olan heykelin, Türkiye’de ilk kez Cumhuriyet’le birlikte kamusal
alanlarda yer almaya başlaması, heykel sanatının gelişimiyle olduğu kadar Türkiye’de kamusal
alan modelinin oluşumuyla da ilgilidir. Dolayısıyla bu makalede, kapsamı ve sınırları genişleyen
bir kavram olarak kamusal alana vurguda bulunulmasının ardından kamusal alan ile heykel ilişkisine değinilmiş ve Türkiye’deki kamusal alan modeli ile heykelin kamuya açık alanlarda var olma
koşulları irdelenmeye çalışılmıştır Try Public space refers to a communication and event space that all diversities coexist. Cities
as center of public space are the most important organisms which reflect visual side of public space.
Sculpture as being l supporter of public space became essential during history in urban planning,
yet it started to be shown in public space with Republic. This case is related with both process and
development of sculpture and also formation of public space model in Turkey. In this article after
emphasizing public space as a concept with its expanding scope and limits, relation of public space
and sculpture is overviewed. Thereafter, the model of public space in Turkey and sculpture’s conditions of being exist in open areas are try to be examined.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
3Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23256Koleksiyonlar
- Sayı: 03 (2012) [12]