Güncel Gönderiler: Çizgi Film (Animasyon)
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
Animasyonda "Mono no aware" estetik algısı kapsamında değişen anlatı ve mutsuz sonlar
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Anlatının insanlığın gelişmesinde ve kendini ifade etmesindeki rolü önemli olmuştur. İnsanlıkla beraber gelişen ve yeni ifade biçimleri alan anlatının değişkenliği onu inceleyen kuramcıların gözünden kaçmamış ve anlatıyı ... -
Çizgi filmde mekân ('Çığlık' film uygulaması)
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Sanat, insanın var olduğu ilk çağlardan günümüze kadar olan zaman sürecinde gelişerek değişim göstermeye devam etmektedir. İnsan da deneylediği ve/veya edindiği bilgiyi doğru olarak saptamak, saklamak ve aktarmak için ... -
Animasyon sinemasında karakter tasarımı ve özel eğitim gereksinimi olan bireylerin temsili : "Parastro" uygulama film örneği
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Animasyon sineması, geçmişten günümüze teknolojinin de gelişimi ile birçok evreden geçmiştir. Dünya genelinde ve Türkiye'de, son 20 yıla bakıldığında teknolojinin gelişimi sayesinde kullanıldığı enstrüman sayısı artan ... -
Çizgi filmde hayvan temsilleri : "Benim Hayvanlarım" uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Çizgi filmin başlangıcından günümüze kadar hayvan karakterlere insanbiçimci özellikler verilerek temsilleri yaratılmıştır. İnsanbiçimcilik canlı ve cansız varlıkların insan özellikleri ve hareketleriyle temsil edildiği bir ... -
Animasyon sinemada biçim ve içerik olarak ölüm kavramının temsili ve bir film uygulaması
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Ölüm hayatımızın bir parçasıdır. Hayatımız, ölümlü olduğumuz için anlam kazanmaktadır. Herkes için aynı duyguları hissettiren bir kavram değildir. Bir son olduğu kadar, bir başlangıç, hatta ölümsüzlüğe atılan bir adım ... -
Heidegger'in teknoloji anlayışı üzerinden "Prenses Mononoke" filminin çözümlenmesi ve bir uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)İnsanoğlunun bilime duyduğu ihtiyacın artmasıyla teknolojinin hızla gelişmesi insanı heyecanlandırmış ve dünyaya hâkim olma arzusunu ortaya çıkararak gelecekte neler olabileceği hakkında insanın geleceği daha çok merak ... -
Animasyon ve büyülü gerçekçilik
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Yirminci yüzyılın en önemli sanat formlarından biri olan animasyon, ağırlıklı olarak ortaya koyduğu görsel estetikle ilgi çekmiş ve genel olarak bu çerçevede ele alınmıştır. Yirminci yüzyıl başında ABD'nin standartlarını ... -
Animelerde distopyan dünyalar : 'More Than Human' animasyon filmi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)1516 yılında Thomas More tarafından ortaya atılan distopya kavramı, zaman içerisinde değişerek hem insanlık tarihinde hem de kurgusal evrenlerde karşımıza çıkmaktadır. Geçmişte kendini mağaraya çizim yaparak ifade eden ... -
Animasyon sinemasında Laban Hareket Analizinin (LMA) duygu aktarımında kullanımı : 3 boyutlu bilgisayar animasyon sahnesi örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Animasyon sineması, teknolojiye koşut olarak hızlı bir gelişim ve dönüşüm içerisindedir. İlkel animasyon örneklerinde basit metamorfozla sınırlı olan hareketlendirme süreci günümüz animasyon sinemasında çok katmanlı ve ... -
Çizgi filmde karakterlerin Türkçe konuşturulması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Çizgi film, görsel özellikleri ön planda olan bir sanat olmasına karşın, konuşma her zaman çizgi filmde önemli bir yere sahip olmuştur. Çizgi film karakterlerinin konuşmaları tarihsel süreçte evrimleşmiş, gelişmiş, çeşitli ... -
Animasyonda öznel karşıtlık kuramı kapsamında Kocakarı ile Tilki uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Erken dönemde bir illüzyon ve eğlence aracı olarak kullanılan sinemanın, öykü anlatımı noktasında sunduğu özgün dil ve bu bağlamdaki potansiyelinin keşfi ile beraber günümüz modern yapısına doğru gelişimi hızlanmıştır. Bu ... -
Bilgisayar animasyonunda prosedürelizm: Bir medikal animasyon uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin ilerlemesine paralel olarak gelişen bilgisayar animasyon teknikleriyle günümüzde birçok alanda animasyon filmi üretmek mümkün hale gelmiştir. Bu alanlardan biri de medikal animasyon alanıdır. Özellikle mikro ... -
Animasyonda korkunun temsili ve örnek bir uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Korku insanlık tarihi boyunca en güçlü duygulanım durumlarından biri olmuştur. En başta ölüm korkusu olmak üzere bütün korkuların temelinde var olan bilinmezlik, korku yerine kaygı durumu yaratmaktadır. İnsanoğlu bilinmezliğin ... -
Hareketli ortamlarda tipografik rezonans
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırma, ilk ve orta okul öğretmenlerinin kişilik tipleri ve MBTI profilleri ile öğrenme ve öğretim sürecinde kullandıkları stratejiler arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler yönünden betimlemeyi amaçlamaktadır. Tekil ... -
Karakter olgusu ve Türk çizgi karakterlerin evrenselleşme sorunu
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Geçmişten günümüze insanın zihinsel üretimlerinin en önemlilerinden bir tanesi kurgu karakterler olmuştur. Dönemsel ihtiyaçlara göre tasarlanan karakterler, çağının sosyal kültürel, ekonomik ve politik durumlarının yansıtıcısı ... -
Etkileşimli sanal dünyanın (Second Life) modelleme tekniklerini kullanarak sanal sanat galerisi oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Etkileşimli bilgisayar oyunları ve sanal dünyalar, fotoğrafın icadı ve sinemanın keşfinden sonra insan görme biçimlerinde değişiklikler yaratmış teknolojilerin gelişmesine neden olmuştur. Gittikçe yaygınlaşan üç boyutlu ... -
Karışık teknik animasyon sineması ve Malfunction uygulama filminde mizansen
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Her sanat dalında olduğu gibi sinema sanatında da biçem konusu farklı ve yeni sinema eserlerinin yaratılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Sinemada biçemi oluşturan anlatı yapısı, mizansen, sinematografi, kurgu ve ses ... -
Üç boyutlu bilgisayar oyunları görsel tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Oyun, gerçek yaşamdan kendine özgü niteliği ile farklılaşan her tür eylem ve düşünce olarak tanımlanmaktadır. Gelişmiş canlılar oyuna hem psikolojik hem de fiziksel nedenlerden ihtiyaç duymaktadırlar. Birçok canlı, oyunu ... -
İnsan-eşya ilişkisindeki dönüşümlere yönelik karışık teknikte bir çizgi film uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada, insanın eşya ile olan ilişkisine pek çok yönden değinilecektir. İnsanın eşya ile olan ilişkisine daha çok olumsuz yönleriyle bakılacaktır. Eşyanın insan üzerindeki varsayılan yıkıcı etkisi irdelenecketir. ... -
Alman dışavurumculuğunun tarihsel gelişim içerisinde animasyona etkisi, ve konu üzerine bir deneme
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmanın temelinde, aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır. ·Bir sanat akımı, belirli bir zaman dilimi içerisinde ortaya çıkıp, akıma ait en belirgin eserler yine aynı zamanda üretilse de, akımın etkisi daha sonraki bir ...