Alman dışavurumculuğunun tarihsel gelişim içerisinde animasyona etkisi, ve konu üzerine bir deneme
Özet
Bu çalışmanın temelinde, aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır. ·Bir sanat akımı, belirli bir zaman dilimi içerisinde ortaya çıkıp, akıma ait en belirgin eserler yine aynı zamanda üretilse de, akımın etkisi daha sonraki bir tarihte yapılmış bir eserde görülebilir. ·Bir sanat akımı, belirli bir geçmişin getirdiği birikimlerle ülkesel özellikler gösterse de ülkelere ait değildir. Benzer koşulların varlığıyla benzer yaklaşımlar gerçekleştirilebilir. ·Animasyon filmleri, bir sanat akımını yansıtmak ya da yeniden yorumlamak için en az diğer sanat dalları kadar yeterlidir. Bu önkoşulların dahilinde, Türkiye'de daha önce animasyon alanında uygulanmamış bir akım olan Dışavurumculuğun, tarihsel ve mekansal bağlarının ötesinde, doğduğu yer ve zamanın dışında, günün anlayışlarıyla yeniden yorumlabilirliği araştırılmıştır. Bu çalışmada amaçlanan ilk örnekleriyle birlikte bugün dahilinde bazı filmlerde görülen dışavurumcu estetik anlayışının, bir animasyon filmine uyarlanmasıdır. İlk bölümde, Dışavurumculuğun tarihsel gelişimi, sanat dallarına etkileri, 20. yüzyıl ilk yarısında Almanya'da Nasyonel Sosyalizm ile ilişkisi, Dışavurumcu Alman sinemasındaki faşizan yaklaşımlar, bu filmlerdeki estetik anlayış ve psikolojik öğelerle, bu öğelerin daha güncel fılmlerdeki yansımaları incelenmiştir. İkinci bölümde, konu üzerine yapılacak bir animasyon filmi denemesinde, yapılan araştırmanın ışığında elde edilen verilerden ve uygulanan animasyon yöntemlerinden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde, yapılan uygulamanın konusunu ve içeriğini oluşturan öğelerden sözedilmiş, film için uygulanan tasarımlar yer almıştır. Dördüncü bölümde, uygulamanın, yapılan araştırmanın ışığında, konu, içerik, biçim ve öz olarak Dışavurumculukla paralel olan, ve bağdaşmayan yönlerine değinilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6569
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [22]