Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 47, listelenen: 21-40

    • Soyutlamacı yaklaşımla kavram biçimlendirmeleri 

      Bay, Figen (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      "Soyutlamacı Yaklaşımla Kavram Biçimlendirmeleri" adlı bu araştırma, aşağıdaki şu başlık ve alt başlıklar altında toplanmıştır. Soyut sanat üzerine ; "Soyutlayıcı Sanat", "Soyut Sanatta Biçim" , "Biçim-içerik - Öz", ...
    • Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı 

      Avcı, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 1997)
      "Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı" konulu bu araştırma tezi iki bölümden oluşmaktadır. Kaynağını Eski Yunan ve Roma'dan alan Rönesans hareketi, bilindiği gibi, önce İtalya'da kendini göstermistir. ...
    • Heykel sanatına göstergebilimsel bir yaklaşım 

      Yılmaz, Ercan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Geçmişten bugüne sanatlar farklı bilimsel araştırma yöntemleri ışığında incelenegelmektedir. Çağımızdaki bilimsel araştırma yöntemlerinden biri de Göstergebilim'dir. Günümüze değin Göstergebilimsel Yöntem'le Mimarlık, ...
    • Kent dinamiği ve heykel : (Türkiye'ye bakış) 

      Ercan, Saim Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Heykel sanatı, ortaya çıkışından günümüze değin, biçimlen- dirildiği malzeme yapısından kaynaklanan bir tutumla, ''dış mekan sanatı'' olma ayrıcalığını kazanmış bir sanat türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih içinde her ...
    • Metal heykel uygulamalarında malzeme ve tekniklerin biçimlendirmeye etkisi 

      Yılmaz, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Metal heykelciliğinde biçimlendirme, dökümün yanısıra, bükme, çekiçleme, kesme, kaynaklama, lehimleme, perçinleme (sıcak-soğuk-bi- çimlendirme) ve çeşitli ısıl işlemler kullanılarak yapılmaktadır. Uygulanan tekniklerin ...
    • Heykel ve strüktür 

      Ercan, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      İnsanoğlunun bilinmezliklerini cevaplayan, biçimlendirmele- rindeki oran çözümlemelerine ve geometrik organizasyonlarına kaynak olan doğa sistemleri; görsel sanatların plastik problemlerine bu sentezler yoluyla yön ...
    • Heykelde espas 

      Uz, Nurbiye (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Espas, Türkçe karşılığı, derinlik, aralık, boşluk, mekan, uzay, alan, atmosfer, perspektif vb. olan Fransızca kökenli bir kelimedir. Bu kavram, bütün sanatlarda oluştuğu gibi, heykelin üç boyutlu yapısıyla diğerlerinden ...
    • Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik anatomi 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik (sanatsal) anatomi başlıklı inceleme konumuzun ilk bölümünde günümüze kadar, figür ve figüratif görünümlerde varlık değeri kazanmış olan plastik sanatlar içinde ; figür, form ...
    • Heykel malzemesinde camın kullanım örnekleri ve estetik öğeler, ölçütler, değerler 

      Koçan, Tekin (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Camın öyküsü yansımayla başlar. Saydam geçirgenliği olan varlığını ışıkla gösterir. Yaşamın her alanında kullanılan, başkalarının dünyasına sızan tarihin bir yerinde bulunmuş olan cam sanatçıları tarafından üretilmiş, ...
    • Çağdaş heykelde denge 

      Yılmaz, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Çağdaş Heylelde Denge, adlı bu çalışmada, ''denge'' kavramı genel olarak ele alınmış, dengenin tasarım için önemi ve gerekliliği vurgulanmıştır. Birinci bölümde görsel dengeyi oluşturan faktörler; Ağırlık, Kütle ve Boşluk, ...
    • Heykelde özne-nesne 

      Uz, Nurbiye (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Özne, bilen varlık, bilme gücüne sahip ve iradesi olan insan; nesne ise, üzerinden fikir üretilen, öznenin bilmesine konu olan, düşünen özneye karşılık düşünülen şey olarak tanım bulur. Bu kavramlar, heykel içinde ve ...
    • Gargoyle 

      Eren, Toygan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Türkiye'de toplumsal yaşam Batı kültürünü örnek almış, sanatı da daha çok Avrupa sanatının etkisi altında gelişmiştir. Sanatsal uğraşılar bireysel çıkışlar seviyesinden ileri gidememiş ve bu nedenle kendine özgü bir sanat ...
    • Camın heykel sanatına plastik ve estetik katılımları 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 2006)
      Bu çalışma camın bir heykel malzemesi olarak kullanılmasını tarihsel, teknik ve heykel plastiğine estetik katılımları çerçevesinde ele almaktadır. Bu çalışma yapılırken birinci bölüm camın tarihçesi ve malzeme olarak "cam" ...
    • Teknoloji ve çağdaş heykel 

      Yoncacı, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Sanat, başlangıcından günümüze kadar, sürekli ait olduğu çağın gerçekleriyle iç içe olmuş ve bu gerçekleri yansıtmıştır. 20. yüzyıl değişimler ve gelişimler çağıdır. Gerek teknik ve bilimsel yönden, gerekse toplumsal yaşam ...
    • Ana Tanrıça'nın Anadoluda biçimsel değişimi ve günümüz Türk heykel sanatına yansımaları 

      Aydoğdu Yılmaz, Hatice (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bu tez çalışmasının birinci bölümünde kadının Anadolu toplumu içerisindeki rolü ve gücü, doğurganlığına bağlı olarak tanrıçalastırılması, Ana Tanrıça’nın doğayla, insanlarla ve hayvanlarla olan ilişkisi ve tanrıça inancı ...
    • Modern heykel sanatında yaratıcılık 

      Önder, Aydın (Anadolu Üniversitesi, 2005)
      Bu çalışmada, modern dönem (modernizm) ve modern dönemde heykel sanatının, yaratıcılık açısından değerlendirilmesi göz önüne alınarak bir araştırma yapıldı. Modernizm nedir? Modern ve modernizm arasındaki farklar nelerdir? ...
    • Heykelde form algısı 

      Okkay, Füsun (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Bu çalışmada, her formun görme yoluyla yani görsel algı yolu ile duyuma ; izlem ve sezgi olarak pek çok imgelemi yollaması ve bu yolla bakan kişide yeni anlam, duygu ve düşünce yaratma çabası anlatılmaya çalışılmıştır. Bir ...
    • Minimalizm ve günümüz heykel sanatında minimalist yaklaşımlar 

      Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Tarihsel süreç içerisinde belirli amaçlar doğrultusunda yapılagelen heykel sanatı, 19. yüzyıl sonundan itibaren yaşam koşullarının etkisiyle düşünsel ve biçimsel anlamda değişikler gösterdiği hızlı bir sürecin içerisine ...
    • Piktogramlar, ideogramlar ve seramik sanatına yansımaları 

      Yeşilmen, Nesrin (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İnsanlık var olduğu günden bugüne değin iletişim yöntemleri de gelişerek varlığını sürdürmüştür. Basit çizgi ve betimlemelerle başlayan iletişim serüveni bugün çok ileri teknolojiler sayesinde oldukça kolaylaşmış ve insan ...
    • Transparanlığın görsel ve estetik bir öğe olarak modern heykel sanatına yansımaları 

      Demirgiller, Cemre (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Transparanlık, genel anlamı ile ısık geçirgenligine sahip maddeler için kullanılan ve görsel olarak algılanan bir kavramdır. Transparanlık, dogada, bazı canlı ve cansız varlıklarda görülebildigi gibi yapay olarak da ...