dc.contributor.author | Dağtaş, Banu | |
dc.date.accessioned | 2015-02-18T11:26:54Z | |
dc.date.available | 2015-02-18T11:26:54Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.issn | 1300543X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/1437 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini ideolojik açıdan analiz eden İngiliz Kültürel Çalışmalarının ideoloji kavramsallaştırması incelenmiştir. Bu bağlamda önce İngiliz Kültürel Çalışmalarının ideoloji yaklaşımlarını belirleyen Volosinov, Gramsci, Althusser ve Barthes’in düşünceleri ele alınmıştır. İngiliz Kültürel Çalışmaları bir yandan medyayı toplumdaki hakim değer ve ideolojileri yeniden üreten bir kurum olarak görürken, diğer yandan hegemonik mücadelenin yapıldığı bir alan olarak görmektedir. Gramsci’nin karşı-hegemonya kavramsallaştırmasından hareketle, izleyicinin medya metinleri karşısında tartışmalı (negotiated) ya da karşıt (oppositional) okumalar geliştirerek, dilde hegemonik mücadelenin verilebileceği kabul edilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz Kültürel | en_US |
dc.subject | İngiliz Kültürel Çalışmaları | en_US |
dc.subject | İdeoloji | en_US |
dc.title | İngiliz Kültürel Çalışmaları’nda İdeoloji | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kurgu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |