dc.contributor.author | Köküer, Münevver | |
dc.date.accessioned | 2015-02-17T07:29:57Z | |
dc.date.available | 2015-02-17T07:29:57Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.issn | 1300543X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/1394 | |
dc.description.abstract | Sinemada yıllar boyunca gerçek görünümlü görüntüler üretmek ve izleyiciyi orada var olmayan şeye inandırmak için çeşitli yollar denendi. Bunun için kullanılan son oyuncak bilgisayar oldu. Bilgisayarda üretilen “Terminatör 2” filminin T-1000 robotu, “Jurassic Park”ın dinazorları, “Jumanji”nin hayvanları gibi göz kamaştıran özel görsel etkilerden sonra, bilgisayar, film dünyasındaki yerini daha da sağlamlaştırdı. 1995 yılında ise kamera ve film olmaksızın yaratılan ilk uzun metrajlı film “Oyuncak Hikayesi” ile yeni bir dönem başladı. Bu çalışmada bilgisayarda üretilen bu tür sanal karakterlerin gerçekçi görünmelerini sağlamak için gerekli olan adımlardan render, tonlama, gölgeleme ve küresel aydınlatma tanıtılacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayarla Grafik | en_US |
dc.subject | Görsel Gerçekliğin Yaratımı | en_US |
dc.title | Bilgisayarla Grafikte Görsel Gerçekliğin Yaratımı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kurgu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |