Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇöloğlu, Erdem Mesut
dc.date.accessioned2019-10-19T11:18:49Z
dc.date.available2019-10-19T11:18:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZd01qazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/12163
dc.description.abstractDebussy'nin müziğinde sembolist şiir ile empresyonist resmin etkisi, çağdaşı bestecilerin etkisinden daha belirgindir. Bestecinin sembolizmle ilişkisi kimi müziklerinde sembolist şiirleri kullanmış olmasıyla sınırlı değildir; sembolist şiir ile Debussy'nin müziği arasında bir yaklaşım/tasarım benzerliği saptanır. Sembolist şiir ve Debussy'nin müziği, önkabullü dizgelerin taşıdığı konvansiyonel anlamlardan sıyrılarak bir tür özerklik kazanmış öğelerin, öz niteliklerinden ve birbirleriyle ilişkilerinden doğan bir estetik etki üzerine temellenir. Bu yazıda, sembolist şiirin, çağına göre devrimci sayılabilecek yaklaşımlarının, Debussy'nin müzikal tasarımıyla benzeştiği noktalar, her iki alanda da okuyucuyu yormayacak bir terminolojik derinlikle değerlendirilecektir. Yazının son bölümünde, yapılan tespitler Debussy'nin seçilen yapıtları üzerinden örneklenecektiren_US
dc.description.abstractThe influence of the symbolist poetry and the impressionist painting on Debussy’s music is stronger than the influence of the music of his era. This close relation is not limited to the fact that Debussy composed many pieces on symbolic poems; there exists a similarity of design between symbolist poetry and Debussy’s music. Both are craving to create their aesthetic language with components that are freed from the conventional meaning of a priori systems; they aim the aesthetic effect to be born out from the inner qualities of the components and their relationships. In this essay, first, the revolutionary aspects of symbolism will be elucidated using poetry analysis, and then the traces of these issues will be examined in Debussy’s musical language. For the sake of non-professional readers, the musical and poetic terminology used in the essay will be limited to a basic level. The last part of the article is reserved for a survey of findings on the selected works by Debussyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleDebussy’nin Müziği ve Sembolist Şiiren_US
dc.title.alternativeDebussy’s Music and Symbolist Poetryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat & Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster