Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Ali
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:56Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-9202
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjM016YzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11273
dc.description.abstractDünya müzecilik tarihine bakıldığında, müzelerin sınıflandırıldığı, işlev ve içeriklerine göre ad ve anlam kazandırıldığı görülür. Bu müzelerin ortak bileşenleri ise, nesneler aracılığıyla geçmişle, şimdi ve gelecek arasında bilişsel ve duyuşsal bağ kurmak; biriktirmek ve korumak; benzerlik ve farklılıkları sergilemek; beğeni ve haz oluşturmak; eğitsel ve kültürel aktarımı kavramak diye sıralanabilir. Türkiye'deki müzecilik tarihi ve anlayışı da, belirtilen bileşenlerden oluşagelmiştir. Müzeleri çeşitlendirme konusunda yeterince yol alınamamış olmakla birlikte, özellikle Arkeoloji ve Etnografya müzeleri ile büyük bir kültürel birikim ve bilgi, gün ışığına çıkarılmıştır. Sınıflandırılması, sergilenmesi ve müze eğitbiliminin kurallarına uygun işlev kazandırılması ise son yıllarda azımsanmayacak yol almıştır. Sınırlı "sunum" yerine teknolojinin de olanaklarını kullanmak; "gezmek" yerine, katılımcı müzegezerlik yaygınlık kazanmaya başlamıştır. Gelişmiş ülkelere oranla gecikmiş de olsa tematik müzecilik, ülkemizde de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bunlardan biri de "Müzik Müzeleri"dir. Az sayıdaki müzik müzelerinin kimilerinde sadece çalgıların sergilendiği, kimilerinde de çalgıların yanı sıra müziğe ilişkin değişik nesnelerin sergilendiği koleksiyonları görmek olasıdır. Bu müzelerin, müzik tarihine, müzik bilimine, müzik eğitimine ve müzik beğenisine ışık tutar nitelikte dağarcık, donanım ve sunum olanakları varlık nedenleridir. Kültürel ve bilimsel birikimin müzelerden çıkarılıp, yaşamın içine katılmak istendiğinde ise müzelerin eğitsel işlevleri önem kazanmaktadır. Bilginin tek başına yetmeyeceği; eğitim yoluyla işlenmesiyle anlam kazanacağı dikkate alındığında eğitsel işlev, müzelerin öncelikleri arasına girmektedir. Öte yandan günümüz eğitim anlayışları arasında, disiplinler arası öğrenme/ bütüncül yaklaşım gibi olgular önem kazanmaktadır. Çok yönlü öğrenme, yaşantı oluşturma ve canlandırmalar anlamlı bulunmakta ve buna göre eğitim programları oluşturulmaktadır. Çalışmanın amacı Türkiye'deki müzik müzelerinin yapılanmaları ve öğrenme ortamları olarak,eğitsel işlevlerinin neler olabileceğini araştırmaktır.Araştırmanın yöntemi betimsel olmakla birlikte, görüşme yoluyla da veri toplanmış ve yorumlanmıştır. Çalışma, Türkiye'deki müzik müzelerinin yapılanmasıyla sınırlıdır.en_US
dc.description.abstractLooking at the history of museology in the world, it is seen that the museums are classified, and they gained their meaning and name through their function and content. Common components of this museums can be listed as, setting up a connection with the past, now and the future through objects; collecting and protecting; exhibiting similarities and differences; creating admiration and pleasure; comprehending educational and cultural transfer. The history of museology and its perception is made up of the stated components. Even though a lot of advancement was not achieved in the diversification of the museums, especially with Archeology and Ethnography museums, a huge amount of cultural background and knowledge was brought to light. Their classification, exhibition and making them gain function in accordance with the educational sciences has advanced considerably in the recent years though. Using the opportunities of the technology instead of limited “presentation”, and instead of “visiting” participative museum visiting started to be common. Compared to the developed countries thematic museology become common in our country in spite of a delay. One of the examples of this is “Music Museums”. It is possible to see the exhibition of the instruments in some of these rare museums and it is also possible to see the object collections related to the music being exhibited in some others. Repertoire, equipage and exhibition facilities of these museums are the reason of their existence, enlightening music history, music science, music education and music taste. Museums’ educational function become crucial when the cultural and educational background is brought out of the museum and transferred into the life. When it is considered that the knowledge cannot be enough itself but it will be with the processing of the knowledge through education, educational functions takes its place in the priorities of the museums. On the other hand, concepts like interdisciplinary learning/ holistic approach become important among the current educational approaches. Life-wide learning, creating experience and animations are thought as meaningful and educational programs are created accordingly. The aim of the study is to investigate what the educational functions of the music museums in Turkey can be as structures and learning environments. The method of the study is descriptive and the data has been gathered and interpreted through the interview. The study is limited with the construction of music museums in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleTürkiye’de Müzik Müzeleri ve Eğitsel İşlevlerien_US
dc.title.alternativeMusic Museums in Turkey and Their Educational Functionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEĞİTİM BİLİM TOPLUMen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.startpage116en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster