Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSağlam, Mümtaz, 1962-
dc.contributor.authorSöyleyici Kantar, Seçil
dc.date.accessioned2015-10-12T15:57:15Z
dc.date.available2015-10-12T15:57:15Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9922
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415945en_US
dc.description.abstractOsmanlı Devleti kuruluşundan 16.yüzyıla kadar sürekli olarak yukarıya doğru bir gelişim çizgisi izlerken 16. yüzyıl sonundan itibaren toprak kaybetmeye başlamış, askeri alanda birçok başarısızlık yaşamıştır. Bütün bunlardan sonra Osmanlı, Batının bilgisinden ve teknolojisinden faydalanmak üzere yüzünü Batıya dönmüştür. Batıya yönelişteki ilk amaç Batılılaşmaya yönelik değildir. Batıya benzemek Batılı gibi olmak gibi düşüncelerden yola çıkılmamıştır. Lale Devri ile başlayan Batılılaşma hareketleri Osmanlıda kültür ve sanat hayatını etkilemiştir. Osmanlı'da çağdaşlaşma hareketlerinin devlet düzeyinde başlaması zorunluluk olarak değerlendirilebilir ancak sanatta görülen değişim zorlamayla değil kendiliğinden oluşmuştur. Bu da toplumlar arasında en hızlı ve en kolay biçimde etki ve yayılma olanağının sanatta görüldüğü düşüncesini desteklemektedir. Sanatçı toplumdışı bir varlık olmadığından sanatçının toplumdaki değişime ayak uydurması kaçınılmazdır.Osmanlıda sanat çağdaşlaşma hareketlerı dahilinde en köklü değişimleri yaşamıştır. Çağdaşlaşma hareketleri Batılasma süreci ile baslatılsa da, çağdaşlaşmada tek etken Batı olmamış, Osmanlı geleneğinden tamamen kopmamıştır. Bunun ilk örnekleri 17. ve 18. yüzyılda geleneksel resim sanatı olan minyatür sanatında görülen değişimler olmuştur. Bu çalışmada geleneksel minyatür sanatından Batılı anlamda tuval resmine geçiş sürecinde yaşanan değişimler incelenmiş, özellikle Batılılaşma dönemi Öncesinde beden algılaması ve sonrasında batılı algılamayla yorumlanan beden, figür konuları arastırılmıştır. Batılılaşma dönemi öncesinde görsel imgeler İslamiyet'in de etkisiyle, göze görünmekten ziyade okunmak üzere yada harfin göze temsili yeti sayesinde örgütlenmiştir. Bu durum içinde diğer etkiler Doğulu algılama ve batılı algılama süreçleri karşılaştırma yoluyla incelenmiştir. Batılı algılamada figürde görülen temsil anlayışı ve Türk resmini etkileme süreci ve bu etkinin yarattığı yansımalar anlaşılmaya çalışılmıştır. Batılılaşmanın Osmanlı resim sanatında figür ve kadın figürü yorumuna etkileri, Batılılaşma hareketleriyle gelişen Türk resim tarihi dönemleri içinde kadın figürü algılaması incelenirken kadına hak ve özgürlükler konusunda nasıl değişimler görülmüş, farklı alanlarda kadın ve kadın figürü tanımlanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadınlar, Sanattaen_US
dc.subjectFigüratif resimen_US
dc.subjectTürk resmi -- 18. yüzyılen_US
dc.subjectTürk resmi -- 19. yüzyılen_US
dc.titleBatılılaşma dönemi Türk resminde beden ve temsil sorunları çerçevesinde kadın figürüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 135 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster