dc.contributor.advisor | Aygün, Saadettin, 1954- | |
dc.contributor.author | Kut, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2016-08-15T11:39:14Z | |
dc.date.available | 2016-08-15T11:39:14Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6889 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 151552 | en_US |
dc.description.abstract | Osmanlı sanatında özel bir konu olan İznik, doğrudan bir kentin öyküsüdür. İznik Anadolu'nun güneybatısında, aynı adı taşıyan gölün kıyısında kurulmuş bir yerleşim merkezidir. Osmanlı Devlet'nin siyasal merkezinin Bursa'ya geçmesiyle birlikte, İznik kültür merkezi durumunu, Türk çini ve seramik sanatındaki yeri ile belirlemiştir. İznik atölyelerinde üretilen seramikler, en parlak dönemini 16. yüzyıldaki zaman diliminde yaşamıştır. Yapılan araştırmada, İznik seramiklerindeki form, motif ve farklı dönemler içersinde oluşan üsluplar sınıflandırılmıştır. Müze ve koleksiyonlardaki mevcut örnekler, form ve kompozisyon ilişkisi yönünden incelenmiştir. Uygulama olarak seçilen tabak formuna, üsluplardan da yararlanılarak, özgün kompozisyonlar tasarlanmıştır. Bezenecek yüzeyin biçimini destekleyecek ve formu daha etkin kılacak kompozisyonların oluşturulması amaçlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çömlekçilik -- Temalar, motifler | en_US |
dc.title | İznik seramiklerinin form ve kompozisyon ilişkisi yönünden incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 102 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |