Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalay, Metin
dc.contributor.authorElbaş, Süheyla
dc.date.accessioned2014-10-27T11:32:41Z
dc.date.available2014-10-27T11:32:41Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6831
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 133424en_US
dc.description.abstractİlk çağlardan bu yana, anlatı ve drama çapraşık bir ilişki içerisinde bulunmuşlardır. Ancak, özellikle drama, anlatıda kendisine zengin bir kaynak bulmuştur. İkisini birbirinden ayıran özellikler, zaman, uzam ve kişiler yerlemlerinde anlatının ''biri/ bir zaman/ bir yer''ine karşılık, dramının ''ben/ şimdi/ burada''sı olarak özetlenebilir. Simyacı, bir anlatı metni olarak, masalda da görülen ''serim-düğüm- çözüm'' üçlü temel yapısını, arabesk bir süslemenin giriftliği içerisinde yineleyerek kullanmıştır. Bu da, tema ve iletisinin mistikleşmesine yol açmıştır. Dramatik metin ve gösterim olarak Simyacı ise, anlatıdaki giriftliği ortadan kaldırmış ve masalın üçlü yapısı yerine oyunu koymuştur. Böylece ortaya, mistisizmden uzak, canlı ve başarılı bir gösterim çıkmıştır. Sonuç olarak, anlatıdan dramatiğe geçişte, yapılabilecek en iyi şey, oyun öğesini kullanmak ve öne çıkarmaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDramaturgien_US
dc.subjectAnlatı (Retorik)en_US
dc.subjectCoelho, Paulo. Alquimista. Türkçeen_US
dc.titleAnlatıdan dramatiğe geçiş bir örnek : Simyacıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage68 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster