Bilgisayarda üç boyutlu animasyon film üretimi : (''bir başına oyun'') film uygulaması
Özet
Üç boyutlu bilgisayarlı animasyon sistemlerinde üretilen karakterlerin canlandırılması, tarihsel süreç içinde bilgisayar grafiklerinin gelişimiyle bağlantılı olarak büyük bir ilerleme kaydetmiştir. Gerçekte var olan ya da olmayan nesnelerin üretimi ve bu üretimin gerçekçi bir şekilde hareketlendirilebilme özelliği ile birçok alanda etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Üç boyutlu bilgisayarlı animasyon üretimlerinden yararlanan sektörlerden birisi de sinemadır. Sinema filmlerinde karşılaştığımız görsel efektler izleyiciyi her geçen gün daha da şaşırtmaktadır. Gerçek hayatta var olmayan, hayal ürünü yaratıkların, gelişmiş mekanların ve şekilden şekile giren karakterlerin üretimleri, gelişmiş bilgisayar yazılımları tarafından kolayca gerçekleştirilmektedir. Bu alanda yapılan gelişmelerle elde edilen filmler yönetmenlerin ve izleyicilerin hayal güçlerini zorlamaktadır. Son zamanlarda, geleneksel animasyon yöntemlerinin üç boyutlu bilgisayarlı animasyona uyarlanmasıyla, ortaya Toy Story, Ant-Z gibi eğlendirici filmler de çıkmaktadır. Bu filmlerin amacı, katı gerçekçilikten uzak, geleneksel animasyon yöntemleriyle yakalacak bir eğlence ortamı yaratmaktır. Bu çalışmanın amacı, bilgisayar ortamında, üç boyutlu animasyon teknik ve yöntemlerinden yararlanarak, bir öykünün, senaryo aşamasından başlayarak sunumuna kadar ki üretme süreci içerisinde bir üç boyutlu animasyon filmi üretmektir. Belirlenen amaç doğrultusunda, ''Bir Başına Oyun'' isimli film uygulaması gerçekleştirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6595
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [21]