Tarihsel yapıların üç boyutlu bilgisayar animasyon ile görselleştirilmesi : (Aizonai-Çavdarhisar-Zeus Tapınağı örneği)
Özet
Teknolojinin 20. yüzyılda dev adımlarla ilerlemesi ve özellikle elektronik alanında çok önemli aşamaların gerçekleştirilmesi toplum yaşamında önceden saptanması güç gelişmeleri getirmiştir. Sürekli yenilenen teknolojiler, sanatı değişik planlarda etkilemiş, eski sanat dallarında çeşitli önemli değişmeler yaratmış ya da yeni anlatım biçimlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu anlatım biçimlerinin en çarpıcı örneği bilgisayar animasyon alanındaki gelişmelerdir. Günümüzde bilgisayar, bilgi ve sanat kavramlarını ilişkilendiren yeni bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, tarihi antik yerlerin üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemleri ile, yeniden görselleştirilemsi irdelenmiş ve Aizonai Zeus tapınağı örneği ile pekistirilmeye çalışılmıştır. Üç boyutlu animasyon sistemleri ile, eski kültürlerin izlerini yeniden görselleştirmek mümkündür. Bu yeni bakış açısı, bizim eski kültürleri anlamamıza ve gelecek kuşaklara aktarma işlevinde önemli bir araç durumundadır. Bu tür yapıların görselleştirmeler ile izleyiciye, eski kültürlerin bıraktığı izleri ilk konumundaki gösterimi sunulabilir. Ayrıca izleyicinin, günümüzle ilişki kurarak daha bilinçli bilgilenim ve öğrenme süresi yaşamasında önemli bir araç olabilir. Anadolu'da yaşamış yayısız uygarlığın bıraktığı kültür mirası göz önüne alındığında, üç boyutlu bilgisayar animasyon ile yeniden görselleştirme yöntemi, geçmiş kültürlerin ve uygarlıkların günümüzde anaşılmasına ve bugünün sanatı ile karşılaştırılmasında oldukça önemli bir araç olabilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6588
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [21]