dc.contributor.advisor | Sofuoğlu, Hikmet | |
dc.contributor.author | Uysal, Arda | |
dc.date.accessioned | 2015-10-09T11:16:19Z | |
dc.date.available | 2015-10-09T11:16:19Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6574 | |
dc.description | Tez(yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Çizgi Film (Animasyon) Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337132 | en_US |
dc.description.abstract | Oyun, gerçek yaşamdan kendine özgü niteliği ile farklılaşan her tür eylem ve düşünce olarak tanımlanmaktadır. Gelişmiş canlılar oyuna hem psikolojik hem de fiziksel nedenlerden ihtiyaç duymaktadırlar. Birçok canlı, oyunu bir tür eğitim aracı olarak kullanmakta, soyunu devam ettirecek olan yavruların yaşamda kalma olasılıklarını bu yolla arttırmaktadır. Bunun yanı sıra sosyalleşme ve kendini kanıtlama gibi bazı psikolojik gereksinimlerin karşılanmasında oyun büyük önem taşımaktadır. Oyun, teknolojinin gelişmesi ile yeni kimlikler ve işlevler edinmeye başlamıştır. Tarih boyunca simgeler ile ifade edilen oyun evrenleri elektronik ve sayısal teknolojilerin ilerlemeleri sayesinde bilgisayarla tanışmıştır. Bilgisayar ve çoklu ortamın görsel-işitsel anlatım gücü ve sayısal hesaplama yetisi, tasarımcılara oyunun gerçeklikten farklı olan evrenini simgesel olarak yeniden üretme ve sunma imkanı sağlamıştır. Tasarlanan ilk bilgisayar oyunlarında, belirlenen oyun kurallarının makine tarafından denetlenmesi ve sonuçların oyuncuya en verimli şekilde iletilmesi hedeflenmiştir. Gelişen teknoloji kullanıcı ve makine arasındaki etkileşimin yanında bilgisayarın sunabileceği gerçekçilik seviyesini de arttırmış, oyunu gerçek yaşama yaklaştırarakoyuncuyu kendisine bağımlı hale getirmistir. Bugün dünyanın en büyük endüstrilerinden biri olan bilgisayar oyunları kullanıcılara birçok farklı deneyimi yaşatabilmektedir. Oyunların kullanıcı tarafından seçilmesini oyundaki teknik özelliklerin yanında tasarlanan görsel öğelerin estetik değerleri belirlemektedir. Bilgisayar oyunlarının görsel kimliklerinin oluşturulması sırasında kullanılan yöntemler, yaklaşımlar ve karşılaşılan sorunlar bu tezin özünü oluşturmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar oyunları -- Tasarım | en_US |
dc.title | Üç boyutlu bilgisayar oyunları görsel tasarımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 70 y.+ 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |