Karakter animasyonda doğru hareket ve doğru anlam
Özet
İnsanlar, eski çağlardan beri çevrelerinde gördükleri nesnelerin yansımalarını yaratmaya çalışmışlardır. Günlük hayatlarında gördükleri nesneleri çizmişler veya heykel ile üç boyutlu şekilde oluşturmuşlardır. Daha ileri seviyede ise hareket ile beraber nesnenin ruhunu yakalamaya çalışmışlardır. İnsanlar kendilerine ait yaşayan kişilikleri ve içsel canlılıkları olan varlıklar yaratmak istemişlerdir. Yirmibeşbin yıl evvel kuzeydoğu Avrupa mağaralarında mağara adamı avladığı hayvanların şaşırtıcı resimlerini yapmıştır. Bu çalışmalar içsel hayat ile birlikte, hareket temasını içeren doğru ve estetik ürünlerdir. Daha ileriki dönemlerde, sanatçılar inanılmaz sonuçlar elde etmişlerdir. Resimler, yontular ve baskılar zaman içindeki öncesi ve sonrası bilinmeyen, yaşayan anı yansıtmışlardır. Bütün yüzyıllarda sanatçılar zaman boyutunu yakalamalarını sağlayacak bir yöntem aramışlardır. 1800'lerin sonunda bunu yapabilecek bir buluş yapılmıştır. Hareketli film kamerası üzerindeki çalışmalar ve görüntüyü tutabilecek film geliştirme çalışmaları sonucunda, sinema ile birlikte animasyon adındaki yeni sanat şekli de hayat bulmuştur. Görüntünün kare kare hazırlanması ile insan, zaman boyutunda görsel düzenleme yapabilmiştir. Bir sanatçı, figürün hareketlerini titizlikle kopya ederek, onu tekrar sunabilmekte veya onu karikatürize edebilmektedir. Sanatçı önemsiz hareketlerle sınırlı değildir. İsterse duyguları, hisleri ve en içte saklı korkuları gösterebilmektedir. Animasyon adındaki bu yeni sanatsal çalışma; gerek klasik gerek üç boyutlu olsun, izleyicinin duyguyu hissetmesine olanak tanımaktadır. İşte bu süreçte insanlara duyguyu yaşatmak, dramatizasyon başarısından geçmektedir. Bunun içinde karakterin doğru yerde, doğru hareketi, doğru şiddette yapması gerekmektedir. Bu kapsamdaki bir çalışma için öncelikle hareketin fiziksel özellikleri doğru olarak kavranmalıdır. Fakat fiziksel olarak doğru olan bir hareket, dramatik açıdan doğru olmayabilmektedir. İşte bu çalışmada, karakter animasyon sürecinde konumlandırılması gerekli olan animasyon prensiplerinin, iletişim etkenlerinin ve oyunculuk ilkelerinin gerekliliği vurgulanmış ve detaylı olarak bölümlendirilerek örneklerle açıklanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6572
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [22]