Gölge oyunu ve animasyon canlandırma tekniklerinin eşzamanlı ve ortak bir sahnede uygulaması
Özet
Bu çalışmanın temelinde aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır: ·Sergileme anlayışlarında izleyici yönetmen ve tasarımcı açısından yeni bakış açılarına ihtiyaç duyulur. ·Gölge oyunu ve animasyon kökenlerini dinsel ritüllerden ve arkasından teatral etkinliklerden aldıklarından iki tekniğin birleşimi bir tiyatro sahnesinde uygulanır. Animasyon ve gölge oyunu farklı kodlarla düzenlenen ve sunulan, temeli aynı olan iki gösterim biçimidir. Birbirinden farklı kodların bir arada sergilenmesi sahneleme anlayışlarında izleyici yönetmen ve tasarımcı açısından yeni bakış açılarına duyulan gereksinime verilebilecek yanıtlardan birisidir. Birinci bölümde; genel olarak insanın tanrı kavramını oluşturması toplumsal sorunların kalıcılığı sağlamak için mitIere aktarması ve ritüellere dönüştürmesi antropolojinin üç ana tanımıyla birlikte açıklanır. Doğu ve Batı toplumlarının inanç paralelinde birey tanımlarını oluşturmaya başlamaları, inançların içinde ve bağımsız olarak -animasyon ve gölge oyununun başlangıcı olan şamainzme- ve şamanlığa değinilir. İkinci bölümde; gölge kavramının temellendirilmesi, bir gösterim biçimi olarak Avrupa ve Asya'daki yeri araştırılır. Batı sergileme mantığının, birey kavramına yüklenen anlamının getirisiyle hızlanan teknik ilerleme; 1900'lerle ivme kazanan akımların paralelinde tiyatro da yeni arayışlar, animasyon ve gölge oyununun daha önce yapılmış çeşitli örnekleri üzerinde durulur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6571
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [22]