Üç boyutlu modellemede doku kaplama
Özet
İlerleyen teknoloji, insanoğlunun yaşamını her açıdan etkilediği gibi, sanatı da etkisi altına almış ve birçok sanat dalı içerisinde kendini göstermeye başlamıştır. Günümüzde resim, heykel, seramik, mimarlık ve grafik alanları da dahil olmak üzere özellikle sinema ve fotoğraf sanatları da sayısal ortamda tasarlanır hale gelmiş, kalem, fırça, boya gibi malzemelerin yanısıra bilgisayar gibi teknolojik araçlar da sanat üretiminde kullanılmaya başlanmıştır. Bu gelişmelerden en çok etkilenen sanat dallarından biri de sinema'dır. Sinemanın hızla gelişen sektörlerden biri olması, görsel zenginlik arayışının önem kazanması, var olmayan ya da var olsa bile üretilmesi, yaratılması çok zor ve maliyeti fazla olan varlıklara duyulan gereksinim 3d animasyon ve grafiklerin önemini arttırmıştır. Evrende varolan her canlı ve cansız varoluş, yüzey yapısında büyük miktarda görsel ayrıntı ve karmaşıklık içermektedir. Bu niteliklerin görünümü ise dokudur. Bu nedenle, sanal ortamda da olsa varlıklar yaratılırken özellikle doku üzerinde önemle durulmaktadır. Bu çalışmada, önce dokunun tanımlaması yapılarak ve kısaca üç boyutlu animasyonun kullanım alanları ve doku araştırması, doku üretimi, doku kaplama süreçleri ve bu süreçler sırasında ortaya çıkan sorunlar incelenmiş, çözüm yolları önerilmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6568
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [22]