dc.contributor.advisor | Gürsu, Hakan | |
dc.contributor.author | Ak, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2007-03-21T09:27:22Z | |
dc.date.available | 2007-03-21T09:27:22Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4966 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstriyel Sanatlar Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 353198 | en_US |
dc.description.abstract | Bu tezde insan dahil tüm hayvanların yaşam gereksinimlerinden birisi olan oyun ve oyuna dahil olan nesneler; oyuncaklar, oyun gereçleri ele alınmıştır. Bir kültür nesnesi olan oyuncağın dünyadaki gelişim tarihi incelenmiş, Endüstriyelleşme ve Modernizmle birlikte değişen çocuk kavramı, oyuncağa bakış irdelenmiştir. Doğanın sunduğu nesneler, elde yapılan zanaat ürünleri ve basit eşyalardan oluşan 'yaratı nesnesi' olan oyuncağın; II. Dünya Savaşı sonrası çocuk için eğitici, yaratıcılığı geliştirici gibi yönleri düşünülmeye başlanan birer 'ticari tüketim nesnesi' haline geldiği gösterilmiş, modernleşme süreci incelenmiştir. Gelişen bilgisayar teknolojisi ve dijital teknolojilerin modern oyuncaklara etkisi ve değişen oyun anlayışı ele alınmış, bu değişim kültürel ve toplumsal açıdan değerlendirilmiştir. Tezin amacı geçmişten günümüze çocuk ve toplum için ifade ettiği anlamlar değişen oyun ve oyuncak kavramlannın endüstriyel tasarım açısından incelenmesidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Endüstri tasarımı | en_US |
dc.subject | Oyuncaklar -- Tarih | en_US |
dc.title | Oyun ve oyuncak kavramlarının tarihsel ve kültürel değişimine endüstriyel tasarım açısından bir bakış | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 84 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |