Markerless augmented reality applications
Özet
Eklenmiş gerçeklik bilgisayarda oluşturulan bilgilerin gerçek zamanda gerçek dünya görünümüne eklenmesi işlemidir. Bilgisayar ortamında oluşturulan 3-boyutlu modellerin, animasyonların, videoların ve çeşitli sanal materyallerin gerçek dünyada arzu edilen hedef üzerine konumlandırılmasını sağlayan eklenmiş gerçeklik, gerçek dünyanın zenginleştirilmesini, daha faydalı ve işlevsel hale getirilmesine izin vermektedir. Bu tez de eklenmiş gerçeklik teknolojisinin nasıl çalıştığıyla ilgili bilgilendirmekte, uygulama alanlarına göre irdelemekte ve tarihten bugüne gelişimini özetlemektedir. Tez Android mobil cihazda çalışan, tamamen işaretçisiz eklenmiş gerçeklik uygulamasının tasarım ve geliştirilmesini sunar. Bu amaç doğrultusunda OpenCV bilgisayarlı görü kütüphanesi kullanılarak öznitelik çıkartma ve tanıma, SURF (hızlandırılmış gürbüz öznitelik çıkarım), işaretçisiz takip etme (doğal öznitelik izleme) gibi birçok bilgisayarlı görü tekniği kullanılarak çalışıldı. Bunun yanı sıra OpenGL (açık grafik kütüphanesi) kullanılarak 3-Boyutlu modelleme, doku giydirme, gölgelendirme vb. ve ayrıca Blender3D ile 3-boyutlu Wavefront OBJ model dosyaları oluşturuldu. Son olarak bu tezde, yukarıda bahsedilen yöntemlerden faydalanarak bir kaç uygulama sunulmuştur. İlk olarak eklenmiş gerçeklik mantığını anlamak için kamera kalibrasyonu, poz izleme ve işaretçi bazlı eklenmiş gerçeklik uygulamaları üzerinde çalışıldı, sonrasında algoritmanın hedef izleme kısmı için Vuforia SDK kullanılarak Android mobil cihaz üzerinde işaretçisiz eklenmiş gerçeklik uygulaması geliştirildi.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4860
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [81]