dc.contributor.advisor | Akyıl, Serpil | |
dc.contributor.author | Ayar, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T16:10:07Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T16:10:07Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3580 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 12472 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 19.yy. sonrası Avrupa Figuratif resminde deformasyon konusu incelenmiştir. Deformasyon sanatçının çevresinde algıladığı nesne ve figürlerin sanat yapıtında görülen nesne ve figür biçimleri halinde getirilmesi ile ilgili işlemdir. Resimdeki deformasyon, bir nesne ya da varlık biçiminin, resimsel biçimsel haline getirilmesi işlemidir. Bu işlemler sanatçı tarafından bizzat didinerek, kafa yorarak geliştirdiği ve tereddütsüz inandığı deneylere dayanıyor. Sanatçı yarattığı deformasyonlu biçimleri, bir bütün halinde kendi konsepsiyonu çerçevesinde tablo biçimi olarak birleştiriyor. Kısacası doğasal konuları, resimsel konular, ya da motifler olarak başkalaştırıyor. Ressam modelini yalnız onun biçimi ya da kendi optik bakışı açısından değil, aynı zamanda çağının inançları, görüşleri açısından da görebilmektedir. Figüratif ressamlar yapıtlarında, kendilerine özgü olan duyguları, nesnelerden edindikleri izlenimlerle ifade etmeye çalışırlar. Her figüratif ressam biçimleri deforme eder ama, kendi tarzında. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Deformasyon, Resimde | en_US |
dc.subject | Figüratif resim | en_US |
dc.title | 19. yüzyıl sonrası Avrupa resminde deformasyon | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VI, 98 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |