Louis Spohr'un Op.57 Mi Bemol Majör Klarnet Konçertosu'nun form analizi ve icra yönünden incelenmesi
Özet
Keman virtüözü, orkestra şefi, müzikolog ve müzik öğretmeni olan Louis Spohr (1784-1859) eserleri ile yaşadığı dönemin en önemli şahsiyetleri arasında yer almaktadır. Pek çok çağdaşı tarafından yapmış olduğu çalışmalarla Haydn, Mozart ve Beethoven'ın yanında en büyük besteciler anıtına layık görülse de genç nesiller tarafından pek rağbet görememektedir. Spohr'un 150'den fazla bestesi bulunmaktadır. Bunlardan yaklaşık 90 tanesi şarkılarıdır. Besteci klarnet için de besteler yapmıştır. Yaşadığı dönemin ünlü klarnet sanatçılarından biri olan Simon Hermstedt (1778-1846) ile yakın arkadaşlığı günümüz klarnet repertuvarının oluşumuna katkı sağlamıştır. Hermstedt'in enstrümanı üzerinde mükemmel ve şaşırtıcı bir tekniğe sahip olması Spohr'un klarnetli birçok eser yazmasına neden olmuştur. Spohr'un 1810 yılında bestelediği Op. 57 Mi Bemol Majör adlı klarnet konçertosu teknik ve müzikal açıdan klarnet repertuvarına kazandırılan önemli bir eserdir. Bu çalışma, Spohr'un Klarnet Konçertosu ile ilgilenen her müzisyen için bir başvuru kaynağı olabilecek niteliktedir. Bu çalışmada; Spohr'un yaşadığı dönemler, hayatı, müziği, eserleri ve Op. 57 Mi Bemol Majör Klarnet Konçertosu'nun form analizi ve icra yönünden incelenmesi hakkında bilgiler verilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27213Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [58]