Baskı resim sanatında politik bir dil : Käthe Kollwitz
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Dönmezer, Saime
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Baskı Sanatları Anasanat Dalı
Sinan Şenocak, Fatma Duygu
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Alman sanatçı Käthe Kollwitz, yaşadığı dönemde halkın, özellikle işçi sınıfının yaşadığı yoksulluk, çaresizlik, hastalık ve ölüm gibi toplumu derinden etkileyen konular üzerinde tarihsel bir belge niteliği de taşıyan bir çok önemli eser ortaya koymuştur. Annelik ve kadınlık kavramları üzerinden politik bir dil oluşturmuş ve bu dili sanatçı kimliğinin yapı taşı haline getirmiştir. İlk bölümde dönemin Almanya'sının ve bu dönem içerisinde sanat ve sanatçı kavramlarının uğradığı değişimler, etkiler ve toplum ilişkilerinin bağlamları incelenmiş, bu bağlamların duygusal olarak halkı nasıl etkilediği tezin konusu olan eserler üzerinden ele alınmıştır. İkinci bölümde ise Käthe Kollwitz'in baskıresimlerindeki figürlerin bedensel duruşları ve hareketlerinin yanısıra yaşadıkları duygusal durumları teknik ve konu bağlamında nasıl ele aldığı incelenmiş, aynı zamanda tercih ettiği baskı teknikleri üzerinden oluşturduğu sanat dili üzerine araştırma yapılmıştır. Üçüncü bölümde baskı tekniğini kullanarak yapmış olduğu afişler, yine baskı tekniği ile oluşturduğu otoportre çalışmaları ve sanat tarihin önemli yapı taşlarından sayılan baskı serileri incelenmiş ve tarihsel belge niteliği de taşıyan bu eserler örnek çalışma olarak sunulmuş ve sonuca ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27035Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [23]