Franz Joseph Haydn Re Majör Hob. VIIb:2 Viyolonsel Konçertosu'nun D. Popper, C.A.Piatti'nin etüd ve kaprisleri ile çalışılması için öneriler
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Karadut Persaud, Asu Perihan
Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi
Şensin, Ece
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Müzik tarihinde Klasik Dönem geleneğinin en önemli temsilcilerinden sayılmış Franz Joseph Haydn; oda müziği, konçerto, senfoni ve opera gibi hem enstrümantal hem de ses müziği türlerinde çok sayıda eser ortaya koyarak; kendi dönemi müziğinin en üretken bestecilerinden biri olmuştur. Viyolonsel için bestelediği iki konçerto, bu enstrümanın ses sınırları, çalış imkânları ve virtüöz kalitelerinin Klasik Dönem konçerto biçimi çerçevesinde olabildiğince sergilendiği; viyolonselin sahnede icra geleneğinin başlıca eserlerinden sayılmıştır. Bu çalışmanın birinci bölümünde, Avusturyalı besteci Franz Joseph Haydn’ın hayatı ve Klasik Dönem müziğine olan katkıları araştırılmış; Klasik Dönem konçerto geleneği çerçevesinde Haydn konçertoları ele alınmış ve Re Majör Hob.VIIb:2 Konçertonun formal kurgusu incelenmiştir. İkinci kısmında, David Popper ve Carlo Alfredo Piatti’nin müzik yaşamı ekseninde viyolonsel eğitimi repertuvarına katkıları ele alınmış; bu bağlamda Popper Op.73, Piatti Op. 25 başlıklı kitapların viyolonsel repertuvarındaki önemi tartışılmıştır. Üçüncü kısımda, Popper Op.73 ve Piatti Op. 25 viyolonsel metotları ile Joseph Haydn’ın Hoboken VIIb/2, Op.101 sayılı Re Majör viyolonsel konçertosunun çalışılması için öneriler ortaya koyulmuştur. Bu bilgiler çerçevesinde, çalışmanın alana katkı sağlayan Türkçe kaynak olması amaçlanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26690Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [58]