Gerçeküstücü şiirde ve sinemada imge
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Savaş, Hakan
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Ganbarli, Leylakhanim
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Sinema ve diğer sanat dalları arasındaki ilişkiler, pek çok kez bilimsel araştırmalara konu olmuştur ve halen konu olmaya devam etmektedir. Sinema sanatı ile diğer sanat dalları arasındaki ilişkilerin yanı sıra, özellikle edebiyatla sinema arasında köklü bir ilişki vardır ve bu ilişki, daha çok roman/düzyazı ve sinema etkileşimi üzerinden incelenmiştir. Düzyazı ve sinema ilişkisinin konu edildiği çalışmalarla birlikte, şiir ve sinema arasındaki ilişkinin ele alındığı araştırmalar da alanyazında yer almaktadır. Ancak modern şiir ve modern şiirin temel, en önemli ögelerinden biri olan imgeyle sinema arasındaki ilişkiye değinen az sayıda çalışma olduğu görülmüştür. Bu bağlamda bu araştırma, modern şiirin 20. yüzyıldaki en güçlü karşılığı olan gerçeküstücü şiir ile sinema arasındaki ilişkiyi, imge aracılığıyla irdelemektedir. Bu kapsamda René Clair’ın Perde Arkası (1924) ile Man Ray’in Denizyıldızı (1928) filmleri sözü edilen ilişkinin ilk görünümlerinin yer aldığı film örnekleri olarak seçilirken, Luis Bunuel’in Bir Endülüs Köpeği (1929) filmi, gerçeküstücü şiir ve sinema etkileşiminin ilk güçlü örneği olarak seçilmiş ve her üç film nitel araştırma kapsamında, betimsel analiz modeliyle çözümlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26231Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [121]