Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-03-18T07:42:53Z
dc.date.available2021-03-18T07:42:53Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÇinay H. H,Sezerel H. (2020). Ferzan Özpetek Filmlerinde Gösterge Olarak Yemek: Mine Vaganti/Serseri Mayınlar Üzerine Bir İnceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 111 - 136. Doi: 10.21325/jotags.2020.539en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25612
dc.description.abstractBu çalışmada, Ferzan Özpetek’in yönettiği Mine Vaganti(Serseri Mayınlar) filminde yemeğin simgesel ve mekânsal anlamları, Barthes’ın göstergebilim yaklaşımıyla incelenmektedir. Çalışmada, öncelikli olarak gastronomi, yemek ve sinema arasındaki ilişkileri inceleyen yazın taranmıştır. Buradan hareketle, yemeğin, fizyolojik bir etkinlik olmasının yanında, simgesel anlamlar taşıdığı ve göstergebilimsel yaklaşımla bir film üzerinden incelenebileceği görülmüştür. Bu çalışmada, yemeğin, güç, cinsiyet ve şiddetle ilişkilendirildiği görülmektedir. Postmodern dönemde yemeği konu alan filmlerde göstergeler genellikle hazzı öne çıkarır biçimde sunulmaktadır. Bu filmler izleyicide arzu ve istek uyandırma gücüne sahiptir. Sinemada anlatım, modern ve postmodern toplumun değişimine bağlı olarak farklılaşır. Modernizm etkisindeki yemek filmlerinde yemek sınıfsal eşitsizlikler ve mücadeleler, toplumsal cinsiyet, güç ve şiddet gibi konuların anlatımında bir sembol olarak yer alırken postmodernizm etkisindeki filmlerde yemek, büyüleyici bir anlatıyla sunulur.en_US
dc.description.abstractThis study examines the symbolic and spatial meanings of food in Mine Vaganti (Serseri Mines), directed by Ferzan Özpetek, via Barthes' semiotics approach. Primarily we reviewed the literature on the relations among gastronomy, food, and cinema. From this point of view, it appeared that the food, while being a physiological activity, has symbolic meanings and can be examined through a film with a semiotic approach. This study concludes that eating is associated with power, gender, and violence. In the postmodern period, movies often emphasize the pleasure of eating. These films can arouse desire and desire in the audience. Narration in cinema differs depending on the change of modern and postmodern society. Food is a symbol in the narrative of issues such asclass inequalities and struggles, gender, power, and violence in food films under the influence of modernism, while food in the movie under postmodernism is presented with a fascinating narrative.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2020.539en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYemeken_US
dc.subjectSinemada Göstergebilimen_US
dc.subjectYemeğin Temsilien_US
dc.subjectMine Vagantien_US
dc.titleFerzan Özpetek filmlerinde gösterge olarak yemek: Mine Vaganti/Serseri Mayınlar üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeFood as a sign in Ferzan Özpeteks’s films: An analysis on Mine Vagantien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇinay, Hasan Hüseyin
dc.contributor.institutionauthorSezerel, Hakan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster