Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11

    • 1950 sonrası Türk resminde nesne 

      Şen, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Sanatın gelişim süreci içerisinde hemen her resimde yer alan nesne, her defasında kendisine yeni anlamlar yüklenen bir anlatım aracı olarak varlığını sürdürmektedir. Türk resminde de sanatçının yaratma eyleminde oluşumunu ...
    • 1950'lerden günümüze çağdaş Türk resim sanatında şiddetin analizi 

      Uçak, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Sanatın toplumsal yapı ile biçimlendiği bir gerçektir. Sanat yapıtları dönemin sosyo-politik ve kültürel oluşumlarıyla birlikte yapılanmaktadır. Bu da sanatçının dünya görüşü ve içinde bulunduğu toplumla yakından ilişkilidir. ...
    • Antropomorfizm kavramı ve sanatta hayvan imgesi 

      Akçaoğlu, Zeliha; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; Kaya, Şule (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      İnsanlık tarihi boyunca, insan ve hayvan varlıkları sürekli etkileşim halinde olmuştur. Bu etkileşimleri temsil etme açısından hayvan imgesi, ilk çağlardan günümüze kadar sanatın çeşitli disiplinlerinde yer edinmiştir. ...
    • Deformasyon ve figüratif resim 

      Tazegül, Gökay (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      Sanata yıkıcı bir özellik katmak, yeni açılımlar için bir ön koşul özelliği oluşturmak, doğal olanı değiştirme ve aynı zamanda yeni bir yapılanma kaygısıyla mümkündür. Gerçekte her sanat alanında olan ve uygulanan yeniden ...
    • Fotoğrafın icadının resim sanatına etkileri ve fotogerçekçilik 

      Çakmakçı, Mavi (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      19. yy.ın en büyük buluşlarından biri olan "Fotoğraf Makinası"nın elde ettiği görüntü ile fotoğrafa konu alınan nesne arasındaki benzerlik, fotoğrafı diğer sanat türleri arasında farklı bir konuma yerleştirmiştir. Fotoğraf ...
    • Gerçekçilikten yeni gerçekçiliğe 

      Bozkurt, Ahmet, 1975- yazar (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Bu araştırmada, 18. yüzyılın ikinci yarısında toplumsal anlamda gerçekçi eğilimleri olan sanatçılardan başlanılarak, 19. Yüzyılın ikinci yarısında resimsel anlamda ortaya çıkan "Gerçekçilik" kavramından, 1960'larda farklı ...
    • Göstergebilimsel açıdan Cihat Burak eserlerinin incelenmesi 

      Can, Gülsevim (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Gösterge, bir şeyi çağrıştırarak ya da o şeyin yerini tutarak iletişim sağlayan bir araçtır. Günlük hayatın her alanında yer alan sosyal, doğal, yapay ve sanatsal göstergeler, göstergebilimin inceleme alanıdır. Çalışma ...
    • Resim sanatında dışavurum anlayışına tarihsel bir bakış ve tek renk hakimiyetinin bir tavır olarak kullanımı 

      Keküllüoğlu, Koray H. (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Dünya resim sanatında dışavurum tavrını benimseyen bir çok ressam yalnızlıklarını ve yabancılıklarını resimlerinde, renk özelliğini farklı şekillerde kullanarak yansıtmışlardır. Resim sanatında çok canlı ve saf renkleri ...
    • Resim sanatında el imgesinin farklı anlam ve ifade biçimleri 

      Özdemir, Çağıl Sezin (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Günlük hayatımızda etkin kullandığımız uzuvlardan biri olan ellerimizin, resim sanatında nasıl yer aldığı, içerik ve biçimi nasıl etkilediği, anlam ve ifade olanaklarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ...
    • Soyut resimde derinlik etkileri 

      Kocalan, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Soyut bir resimde; görsel algılama, bireyin psikolojisi, tecrübeleri, inançları, istekleri ve algıladığı şeyle olan ilişkisi gibi öğelerden etkilenir. Görsel algılamada bu unsurların yarattığı yanılsamalardan biri olan ...
    • Türk resim sanatında toplumsal gerçekçi eğilimler 

      Doğan, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Yeniler Grubu 'nun 1940 yılında toplumsallık iddiasıyla başlayan sanat anlayışı toplumsal gerçekçi eğilime öncülük etmiştir. Günümüze kadar figüratif yenilenmelerle devam eden bu eğilim; sosyal, kültürel ve ekonomik olayları ...