Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErcan, Ekin Eren
dc.date.accessioned2019-10-22T20:07:17Z
dc.date.available2019-10-22T20:07:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-2411
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneU1EWTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22281
dc.description.abstractBu çalışmada şiddet olgusu, Hannibal dizisi üzerinden tarihsel bağlamda incelenmekte, geçirdiği kırılmaların yapısı; özellikle moderniteden postmoderniteye geçişle birlikte şiddet olgusunda ortaya çıkan değişim ve dönüşüm irdelenmektedir. Hannibal, her bölümünde beden başta olmak üzere yoğun şiddet sahnelerinin bulunduğu, IMDB'de yüz binin üzerindeki izleyici oylamasında 8.6 oy oranına sahip olan bir dizidir. Bu betimleyici çalışma iki boyutlu ilerlemektedir; i) şiddetin nasıl bir tarihsel ve ideolojik boyutu olduğuna ve postmoderniteyle birlikte bu ideolojinin TV ekranlarında nasıl cereyan ettiğine, dönüşüme uğradığına Hannibal dizisi özelinde cevap aranmakta, ii) TV şiddetinin, bedenin ele alınışında yaşanan dönüşüm odağında açımlanması, teorik olarak tartışılmaktadır. Çalışmanın en dikkate değer bulgusu ise beden, şiddet ve ideoloji arasındaki uyumlu ilişkidir.en_US
dc.description.abstractThis study analyzes the historical context of the phenomenon of violence and the structure of the transformations it undergoes; particularly the transformation that unfolded with the transition from modernity to postmodernity. Hannibal is a series with intense scenes of bodily violence, and has a voting rate of 8.6 on IMDB with the votes of over a hundred thousand viewers. This descriptive study focuses on two aspects; i) discovering what kind of an ideological and historical dimension violence has and how this ideology is represented and transformed on the TV screen with postmodernity through the Hannibal series, ii) the exploration and theoretical discussion of TV violence through the transformation that has occured in how the body is approached. The most significant finding of the study is the coherent relationship between the body, violence and ideology.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleBody on the Border: Hannibal or the Popularity of Chopping up on TVen_US
dc.title.alternativeSınırdaki Beden: Hannibal ya da TV'de Doğramanın Popülerliğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİleti-ş-imen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster