Ara
Toplam kayıt 176, listelenen: 1-10
Türk sinemasında baba temsili
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Bu araştırmada, erkekliğin önemli bir dönüm noktası ve erkeklik performanslarının tamamlandığının bir kanıtı olarak varsayılan babalık kurumunun Türk sinemasındaki temsil şifreleri çözümlenmiştir. Türk sinemasında babalığı ...
Süperkahraman filmlerinde modernite ve postmodernite ilişkisinin ikili karşıtlıklar yöntemiyle çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
İlk defa ortaya çıktıkları tarihsel dönemler, dünyaya bakışları ve yaptıkları seçimlerle modernitenin birer ürünü ve örneği olan süperkahramanlar, popüler sinema aracılığıyla günümüzün postmodern dünyasına taşınmıştır. ...
Tüketim ve yaşam tarzları olgularının 'Gossip Girl' dizisi örneğinde sunumuna ilişkin içerik çözümlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu çalışma, "Gossip Girl? dizisinde sunulan yaşam tarzı ve tüketim olgularını inceleyerek küreselleşen tüketim kültürünün televizyon dizilerinde nasıl yaygınlaştırılmaya çalışıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. ...
Türkiye'de ulusal kanallarda yayınlanan prime-time televizyon dizilerinde toplumsal cinsiyet rolleri açısından ailenin sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Televizyon, bir toplumdaki hakim kültürel değerleri, inanışları ve ortak yargıları yeniden üreten en güçlü kitle iletişim araçlarından birisidir. Toplumsal cinsiyet rolleri de toplumda baskın bir şekilde varlığını sürdüren, ...
Tiyatrodan sinemaya uyarlama : Shakespeare'in Macbeth oyunundan Akira Kurosawa'nın Kanlı taht filmine karşılaştırmalı uyarlama çalışma yöntemi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
En genel haliyle, önceki bir metinden film yapma olarak tanımlanan uyarlama, sinema tarihi boyunca sıklıkla başvurulan bir uygulamadır. Tiyatro oyunlarından sinemaya uyarlama üzerine odaklanan bu çalışma, Akira Kurosawa'nın ...
Belgesel sinemanın tarihsel süreç içinde geçirdiği değişim ve bu değişimin sonucu olarak televizyondaki belgesele dayalı melez program türleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)
Sinema sanatının bir türü olarak kabul edilen belgesel sinema, zaman içinde televizyonun bir parçası haline gelmiştir. Televizyon yayıncılık anlayışında hakim olan politikalar da, belgesel filmlerin amaç ve özelikleri ...
Nuri Bilge Ceylan sinemasında yabancılaşma teması üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2009)
Türk sinema tarihinde, kısa sürede az sayıda eser vermiş olmasına karşın, önemli bir yer edinmiş olan Nuri Bilge Ceylan, kendi sinema dilini oluşturmuş, auteur olarak adlandırılabilinecek bir yönetmendir. Aldığı sayısız ...
Sinemada gerçeküstücülük ve Man Ray filmleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)
Birinci Dünya Savaşı sonrası toplumların içinde bulunduğu kültürel ve akılsal buhrana bir isyan olarak ortaya çıkan dadaizm ve sonrasında oluşan gerçeküstücülük akımları modernitenin ve modernist sanat akımlarının bir ...
Televizyon haberlerinde milli kimliğin yeniden üretimi : Davos krizi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)
Modern dünyanın devlet örgütlenmesi biçimi olan ulus-devletin kuruluş aşamasında, ulus-devlet ve milli kimlik inşa süreci yaşanır. Ulus-devlet kurulduktan sonra milli kimlik ve ulus-devlet inşası son bulmaz. Sürekli olarak, ...
Türk sinemasında yapılan müzikal filmlerde, müzikal parçalar ve olay örgüsü arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Müzikal bir filmin temel özelliği müzik, şarkı ve danslardan oluşan müzikal parçaların filmin olay örgüsü içinde organik bir biçimde yer alması ve öykünün anlatımında kullanılmasıdır. Böylece, müzik, şarkı ve dansla kurulu ...