Güncel Gönderiler: Müzik Anasanat Dalı
Toplam kayıt 111, listelenen: 101-111
-
Kamış yapımının fagotun performansı üzerindeki etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma, fagot çalan müzisyenler için fagot kamışının yapım sürecini ve bu sürecin sonunda üretilen kamışın, fagotun performansı üzerindeki etkileri konusunda temel bilgiler içermektedir. -
Post romantik iki Rus besteci : Rachmaninoff-Medtner ve Medtner'in tanınmayışı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada, Rus müziğini ve onun belli bir döneminde (1850 -1950) yaşamış olan iki sanatçıyı; Rachmaninoff ile Medtner’i sanatçı kişilikleriyle ve eserleriyle tanımak ve tanıtmak amaçlanmaktadır. Ünü yaygın olan ... -
Alman ve Fransız fagot ekollerinin gelişim süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma tahta üflemeli çalgılar grubunun tenor ve bas üyesi olan fagotun, ön plana çıkan iki başarılı sistemi Alman ve Fransız fagot ekollerinin gelişimi ile ilgili temel bilgiler içermektedir. -
Çalgı yapımında kullanılan kesici el aletlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Türkiye'de enstrüman yapım sanatı; sanatsal, bilimsel ve üretim alanlarında giderek yaygınlaşmakta ve ilerlemektedir. Üniversitelerin çalgı yapım bölümlerinde verilen akademik eğitimlerle alanında yetkin profesyonel enstrüman ... -
Türkiye'deki renk verici organik maddelerin cila yapımındaki etkileri ve sonuçları
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bir yaylı çalgının yapımı pek çok aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamaların her biri, bir sonraki adımı etkilemekte ve buna bağlı olarak çalgının tonu üzerinde rol oynamaktadır. Cila bu sürecin sonudur ve enstrümanın estetik ... -
Flüt tarihinde Johann Joachim Quantz'ın önemi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Flüt virtüözü, besteci, flüt yapımcısı, öğretmen, müzik yazarı ve teorisyeni olan Johann Joachhim Quantz, flüt tarihinin en önemli kişiliklerinden biridir. Yaşamı boyunca flüt repertuvarını zenginleştirmek, enstrümanı daha ... -
Robert Schumann ve op. 22 piyano sanatı üzerine bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma, Robert Schumann’ın on dokuzuncu yüzyıl Romantik Dönem’deki idealist fikirlerini ve yenilikçi anlayışını ön plana çıkarmayı hedefleyen bir biyografiyle birlikte, dönemin incelikleri doğrultusunda yapılan bir ... -
Bir keman arşesinin akustik etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bir enstrümanı oluşturan yapısal parçaların tümü enstrümanın tonuyla ilişkilidir. Yapılış teknikleri, materyal özellikleri, model ve ölçülendirmeler, cila uygulamaları gibi birçok ayrıntı bir araya gelerek enstrümanın ses ... -
Öğrenci Prokofiev''in büyük ölçekli piyano eserlerindeki sonat allegrosu anlayışı
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Sonat allegrosu, en karmaşık ve kayda değer müzik formlarından biridir. Yapısal olarak, bir bakıma, kendinden önce gelen formların sentezlenmesiyle ortaya çıkmıştır. Sonat allegrosunun Rönesans’ta başlayan gelişimi, hiçbir ... -
Solo kontrbasın öncüsü Domenico Carlo Maria Dragonetti
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışma, kontrbasın Domenico Carlo Maria Dragonetti'ye kadar ki gelişimini ve tarihsel süreç içerisinde Domenico Dragonetti'nin önemini ve katkılarını inceleyen bilgileri sunmaktadır. Domenico Dragonetti'nin kontrbas ... -
Kemanın tarihsel gelişimi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışma, kemanın tarihsel gelişimini içermektedir. Ayrıca bu çalışma geçmişten günümüze kemanın gelişiminde katkıları olan büyük keman yapımcılarının kalıcı yeniliklerine de değinmektedir.