Güncel Gönderiler: Grafik Anasanat Dalı
Toplam kayıt 54, listelenen: 1-20
-
Sağlık iletişiminde hareketli grafik kullanımı ve hareketli prospektüs uygulaması
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Sağlık kavramı; cinsiyet, yaş fark etmeksizin herkesi doğum öncesi dönemden ölüme kadar ilgilendiren, elzem bir konudur. Doğru ve etkili sağlık bilgisine erişmek, hasta olunduğu zaman sağlık hizmeti alabilmek kadar insani ... -
Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi grafik tasarımı bölümünde bir tipo baskı atölyesi önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Günümüzde pek çok alanda olduğu gibi, çağdaş grafik tasarım da hızlı bir sayısallaşma akıntısına kapılmış durumdadır. Bu hızlı ve baş döndürücü akış, tasarımcılar açısından yarattığı korkuların yanında birçok kolaylık ... -
Yapay zekâ ve yaratıcılık ilişkisinde karakter tasarımları
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Yapay zekâ yaratıcı olabilir mi? Yapay zekâ günümüze kadar olan süreçte sinemaya ve edebiyata ilham kaynağı olmuş son yıllarda ise yaratıcılık gerektiren alanların bir parçası haline gelmeye başlamıştır. Bu araştırma ... -
Grafik temel eğitimi: Grafik Sanatlar Bölümü için özelleştirilmiş temel sanat eğitimi önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Sanat ve tasarım fakültelerinin lisans programlarının birinci ve ikinci yarıyıllarında yer alan Temel Sanat Eğitimi ya da Temel Tasarım dersleri, lisans eğitimine henüz adım atmış öğrencilerin sanat ve tasarım kavramlarıyla ... -
Etkileşimli tipografinin verilen mesaja etkisi ve bir uygulama örneği
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Robert Bringhurst tipografiyi "okuyucuyu yazıyı okumaya davet eden, yazının anlamını ortaya çıkartan, yazının düzenini belirginleştiren, yazıyı diğer görsel elemanlara bağlayan ve uygun okuma koşulları oluşturan tasarım" ... -
Bir reklam afiş ögesi olarak etkin negatif alan tasarımı
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Grafik tasarımda geçmişten günümüze kadar negatif alanın etkin kullanıldığı birçok tasarım, içinde oluşturmuş olduğu anlam ile ilgi çekiciliğini ortaya koymaktadır. Tasarımda farklılaşmayı sağlayan bir ögenin sayfa üzerinde ... -
Türkiye'de 2 boyutlu çizim animasyon sinemasında illüstratif malzeme, teknik, dil ve enteresanlık problemi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)2 Boyutlu çizim animasyon sinemasının özellikle 2000'li yıllardan sonra gelişen teknolojiler ve bu teknolojilerin sunduğu illüstratif malzeme kullanımında gerek dünya, gerek Türkiye genelinde yeterli gelişimi gösteremediği ... -
İletişim biçimi olarak bilgigrafi ve süreçleri
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Tarih boyunca güç ve zenginlik anlamı taşıyan bilgi, günümüzde hızına ve yoğunluğuna yetişilemeyen ve kontrol edilmesi gereken bir duruma ulaşmıştır. Bilgiye erişimin hızlanması ve yöntemlerin çeşitlenmesi daha çok bilgi ... -
Üç boyutlu tipografide malzeme kullanımının görsel anlatıma etkisi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Bir grafik tasarım çalışmasını oluşturmada pek çok farklı yöntem vardır. Tipografik yöntemleri mesajı kullanmak ve onları doğru ifade edecek şekilde boyutlandırmak, bunlardan bir tanesidir. Bu araştırma, tipografinin ... -
Grafik tasarımda kavramsal fotoğraf ; sosyal sorumluluk afişleri üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Grafik tasarım ve kavramsal fotoğraf güçlü göstergesel mesajlarla bezeli, fikrin biçimden önce geldiği görsel iletişim alanlarıdır. Kavramsal fotoğraf kurgulanabilme, manipüle edilebilme, çoklu mesaj üretebilme özellikleriyle ... -
Bir görsel iletişim aracı olarak tipografi ve imgesözler
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Yazı, keşfedildiği dönemden günümüze bir iletişim aracı olarak insanın en yaygın biçimde kullandığı malzemelerden biridir. Biçiminde barındırdığı sembolik tavrı zaman içerisinde kaybeden yazı, zamanla sadeleştirilmiş ve ... -
Deneyim tasarımının sunum ve sergileme ortamlarında kullanımı
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Sergileme ortamları birçok açıdan potansiyeli oldukça yüksek, güçlü iletişim platformlarıdır. Farklı düzeylerde tasarım girdisine izin veren bu mekânlar tasarımcıya, ziyaretçinin algı deneyimini tümüyle etkileme fırsatı ... -
Bir grafik tasarım ögesi olarak boşluk
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Yaşamın var olabilmesi ve sürdürülebilmesi gece gündüz, soğuk sıcak, feminen maskülen gibi zıtlıkların birbirini tamamlayan dengesiyle mümkündür. Boşluk ve doluluk da bu kavramların başında gelir. Bu araştırmada negatif ... -
Solakların kaligrafi eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Solaklar kaligrafi eğitiminde pek çok sorunla karşılaşmakta ve eğitim sürecinin büyük bir kısmını bu sorunları aşmaya çalışmakla geçirmektedir. Latin alfabesinin sahip olduğu soldan sağa yazma özelliğinden dolayı, solaklar ... -
Sosyal sorumluluk projesi olarak grafik tasarım ve belgeleme
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Grafik tasarımcılar, dünyanın kültürel görsel dokusunu oluşturmada, toplumu etkilemede ve istediği doğrultuda yönlendirmede önemli bir rol oynamaktadır. 21.yy'da gözle görünür bir biçimde kaynakların azalması, çevresel ... -
Minyatür sanatının Türk grafik tasarımı çerçevesinde kitap illüstrasyonu olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)İnsanoğlunun varoluşundan bu yana, iletişim yaşam içerisinde önemli ihtiyaçlardan biri olmuştur. İlkçağlarda mağara resimleriyle başlayan iletişim güdüsü, yazının icadıyla gelişmiş ve geçmiş zamanın tarih olarak kayda ... -
Kitap ve e-kitap tasarımının tarihsel gelişimi ve grafik tasarım ilkeleri üzerinden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yüzyıllardır kitap, bilginin aktarımında kullanılan bir araçtır. Kitap, günün getirdiği yeniliklerle gelişerek insanlığa ayak uydurmuş ve onun ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Grafik tasarımcı açısından kitap, hangi ... -
Türk kaligrafi tarihi özelinde Etem Çalışkan
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yazı topluluklar halinde yaşamanın sonucu olarak, ihtiyaçlar doğrultusunda ortaya çıkmıştır. Tarihi boyunca, neredeyse bütün medeniyetler tarafından kabul edilmiş, kullanılmış ya da değişime uğratılmış olan yazı, zamanla ... -
Teknolojik gelişmelerin grafik tasarıma etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Teknoloji, bulunulan dönemin ihtiyaçlarını karşılamak, insanların hayatlarını kolaylaştırmak, sorun çözmek, bilinenlerin sınırlarını genişletmek gibi sebeplerle sürekli ilerleme halinde olmuştur. İletişim ve grafik tasarım ... -
İşaret sistemlerinde üç boyutlu tipografi ve çevresel uygulamalar
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yazı ve üç boyut ilişkisi, yazının icadından beri süregelen bir serüvendir. Eski dönemlerde kil tabletlere kazınan yazılar veya mermer sütunlara oyulan harfler ile başlayan süreçte, yazı işlendiği üç boyutlu zemine bir ...