Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Norman Sibel
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:16Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:16Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1305-2411
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RnMk1UazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19485
dc.description.abstractGerçekle Yakın İlişkiler: Mike Leigh Filmleri Bu makalede, İngiliz film yönetmeni Mike Leigh'in filmleri, temel mizansen öğelerine ve Leigh'in film yönetimiyle ilgili yaklaşımının anlatım yapısı özelliklerine odaklanılarak m etin sel ve bağ la m sal olarak incelenecektir. Leigh'in çalışmalarına sürekli yöneltilen üç eleştiri yeniden ele alınacaktır: Altsınıf karakterlere yönelik gözle görülür alçakgönüllü bir tavır, kadın karakterlerde stereotip kullanımına yönelik eğilim ve hikayelerin içinde varolan daha geniş politik konulara yönelik ilgisizlik. Söz konusu yeniden değerlendirme temelinde, yönetmenin filmle "gerçeği yakalama" doğrultusundaki belirtilen amacının ne derece gerçekleştiği belirlenmeye çalışılacaktır. Bu konu, zorunlu olarak sanatta gerçekçilikle ilgili epistemolojik tartışmalara yönelik birtakım çıkarımları da kapsamaktadır. Makalenin vardığı sonuç, yönetmenin kendine özgü hazırlanma, tekrarlama ve doğaçlama yöntemlerinin Leigh filmlerindeki karakterlerin, ilişkilerin ve diyalogların son derece gerçekçi sunumunun temel kaynağı olduğu yönündedir.en_US
dc.description.abstractIn this essay, the films of British film director Mike Leigh are analyzed textually and contextually concentrating on the key elements of mise-en-scene and narrative structure characteristic of Leigh's directorial approach. Three recurrent criticisms of Leigh's work are re-assessed: a perceived condescension in his attitude to lower-class characters, a tendency to stereotype in the female characters and a neglect of the broader political dimensions inherent in the narratives. On the basis of this re-assessment, an attempt is made to determine how far the director's stated intention of 'capturing the real' on film has been achieved, a discussion that necessarily involves some implications for the epistemological debate concerning realism in art. The conclusion of the essay is that the director's distinctive methods of preparation, rehearsal ard improvisation are primarily responsible for the exceptionally realistic representation of character, relationship and dialogue in Leigh's films.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleClose encounters with the real: The films of Mike Leighen_US
dc.title.alternativeGerçekle yakın ilişkiler: Mike Leigh filmlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİleti-ş-imen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster