Güncel Gönderiler: Güzel Sanatlar Enstitüsü
Toplam kayıt 550, listelenen: 441-460
-
Gözboncuğu renklerinin seramik ve cam tasarımında kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Cam ve seramik, tarih öncesinden bu yana insan yaşamında hem işlevsel hem de estetik anlamda önemli yer tutmuş iki malzemedir. Ancak taşıdıkları benzerliklere rağmen, kimyasal özellikleri ve teknik olarak uyuşmazlıkları ... -
Fagot'ta nefes ve bedenin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, Fagot çalan kişilerde nefes ve beden duruşunun yanlış uygulama yoluyla ortaya çıkardığı olumsuz etkilerden bahsederek, temelde uygulanması gerekli bir takım kuralların önemi hakkında bilgiler içermektedir. -
Deformasyon ve figüratif resim
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Sanata yıkıcı bir özellik katmak, yeni açılımlar için bir ön koşul özelliği oluşturmak, doğal olanı değiştirme ve aynı zamanda yeni bir yapılanma kaygısıyla mümkündür. Gerçekte her sanat alanında olan ve uygulanan yeniden ... -
İvan Galamian ve keman öğretim metodu
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada, keman öğretmenliğini 20. yy standartlarına taşımış olan ve dünyadaki en büyük keman öğretmeni olarak kabul edilen İvan Galamian'ın keman öğretim yöntemlerini ve uygulamalı keman çalışmaya ilişkin önerilerini ... -
Çizgi film-mit ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)İnsanlık, doğanın sahnesine ilk çıktığından bu yana, genellikle kesintisiz ve sürekli gelişen bir oluşum süreci içerisine girmiştir. Bu gelişim süreçlerinden en önemlisi olarak bu günün modem insanını biçimlendiren, dil ... -
Soyut resim sanatında ışık ve renk ilişkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Renk denilen olgu, ışığın bir elementi olarak varlık kazanmaktadır. Nesnelerin üzerine düşen ışığın bir kısmı nesne tarafından emilir, geriye kalanı ve bize yansıyan ışığı ise nesnenin kendi rengini verir. Işık da ışın ... -
Fransız altılıları : (les six)
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, 20. yüzyılda, Fransa'da Debussy ve Ravel sonrası ortaya çıkan, dönemin müziğine ve tarzına marjinal bir yenilik getiren, Erik Satie ve Jean Cocteau'nun öncülüğünü yaptığı Fransız Altıları (Les Six) grubunu ve ... -
Klarnet ailesi ve repertuvarı
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma 1600'lerin sonunda ortaya çıkan şalümodan (chalumeau, Fr.) başlayarak günümüz klarnetinin teknik kullanımı, repertuvarı ve ailesini içermektedir. Ailede farklı tonlarda klarnetlerin olması repertuvarın oluşumunda ... -
İletişim aracı olarak mekan tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Mekanların hedeflenen kullanıcı tarafından, amaçlanan şekilde kullanılmaması, kullanım sırasında zorlanma yaşanması ve vandalizm gibi istenmeyen davranışların ortaya çıkması çok sık karşılaşılan durumlardır. Bu gibi durumlar, ... -
Türk resim sanatında toplumsal gerçekçi eğilimler
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Yeniler Grubu 'nun 1940 yılında toplumsallık iddiasıyla başlayan sanat anlayışı toplumsal gerçekçi eğilime öncülük etmiştir. Günümüze kadar figüratif yenilenmelerle devam eden bu eğilim; sosyal, kültürel ve ekonomik olayları ... -
Ahmet Adnan Saygun Aksak tartılar üzerine on etüd op. 38'in tarihsel ve yapısal analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışma, Ahmet Adnan Saygun'un "Aksak Tartılar üzerine on etüd" op.38'de bestecinin, geleneksel Türk Halk müziği ritmlerini ve ezgilerini çok sesli evrensel müziğe taşıdığı yaratıcı ve yenilikçi yapıyı inceler, eserin ... -
İzlenimcilik akımı ve Debussy
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, 19. yüzyıldaki önemli akımlardan olan İzlenimcilik akımının doğuş sürecini ve özelliklerini içerir. İzlenimcilik resim sanatında doğmuş gelişimi süresince özellikle şiir ve müzikle etkileşim içinde olmuştur. ... -
Ludwig van Beethoven'ın Piyano Sonatları'nın form ve stil yönünden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada piyana dağarcığı açısından önemi olan Ludwig van Beethoven'ın özetle yaşamı, Klasik Dönem içindeki yeri ve müziğinin dönemleri açıklanmaya çalışılmıştır. Bestecinin Tüm Piyano Sonatları incelenmiş, örnek olarak ... -
Gestalt görsel algı teorilerinin Bauhaus ekolü içinde seramik temel teknikleriyle uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma görsel sanatların anlatım tekniği öğeleri olan nokta, çizgi ve lekenin Gestalt görsel algı teorileri içinde Bauhaus temel hazırlık kursundaki ve seramik sanatındaki kullanımlarının degerlendirilip bu ögelerin ... -
Yirminci yüzyıl flüt müziği
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Yiminci yüzyıl flüt müziği ve flüt repertuvarı araştırılmış, öncelikle Yirminci yüzyıl müziği genel hatlarıyla ele alınmıştır. Yirminci yüzyılda flütün bir enstruman olarak geçirdiği evrimler incelenmiş; söz konusu döneme ... -
Viyolaya yansıyan yüzleriyle 20. yüzyıl İngiliz bestecilerinden Walton, Britten ve Vaughan Williams
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmada viyola dağarcığı açısından önemi olan eserler besteleyen 20. yüzyıl İngiliz bestecilerinden William Walton, Benjamin Britten ve Ralph Vaughan Williams incelenmiş, bestecilerin yaşam öyküleri ile viyola eserleri ... -
Türk resim sanatında geleneksel biçim yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Tarihi beş yüz yılı aşan bir süreye dayanan Türk resim sanatının; günümüze kadar devam eden süreç içersinde biçimsel değişikliklere uğrayarak, Osmanlı Devleti zamanında geleneksel boyutunu, batılılaşma eğilimleri ile de ... -
1950'lerden günümüze çağdaş Türk resim sanatında şiddetin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Sanatın toplumsal yapı ile biçimlendiği bir gerçektir. Sanat yapıtları dönemin sosyo-politik ve kültürel oluşumlarıyla birlikte yapılanmaktadır. Bu da sanatçının dünya görüşü ve içinde bulunduğu toplumla yakından ilişkilidir. ... -
Seramik yüzeyler üzerinde akıtma dekorunun araştırılması ve uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Neolitik Çağdan (M.Ö.6800) itibaren insanoğlu toprağı biçimlendirmiş ve dekorlamıştır. Seramiğin dekorlanması, seramik sırının bulunmasından önceki dönemlere rastlar. Dekor uygulamaları insanın parmaklarını bastırarak ... -
Terra Sigillata ve Isparta yöresi kırmızı kilinin Terra Sigillata yapımında kullanılabilirliğinin araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Suyun ve toprağın ateşle birleşmesi ve pişirilmesiyle seramik dediğimiz sürprizli yapı oluşmuştur. Seramik, insanlığın gelişmesiyle birlikte hep vardı ve varlığını gerek endüstriyel, gerekse artistik dalda insanın zekâsı ...