Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇankaya, Serkan
dc.contributor.authorKaramete, Ayşen
dc.date.accessioned2019-10-19T17:26:49Z
dc.date.available2019-10-19T17:26:49Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0Rjd01UUTA=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14320
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla oran-orantı konusu ile ilgili "Orantılı Tetris" ve "Orantılı Palyaço" isminde iki adet oyun geliştirilmiştir. Öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutumlarını belirlemek için Likert tipi bir anket kullanılmıştır. Geliştirilen oyunlar ve anket Balıkesir ilindeki iki İlköğretim Okulunda toplam 176 öğrenciye uygulanmıştır. Geliştirilen oyunların, öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarıyla ilgili tutumlarında anlamlı bir değişikliğe sebep olup olmadığı t testi ile test edilmiştir. Öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı Pearson korelasyon testi ile test edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarına olan tutumları pozitif çıkmıştır. Ancak geliştirilen “Orantılı Tetris” ve “Orantılı Palyaço” oyunlarını oynayan öğrencilerin tutumlarında anlamlı bir değişim olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the research is to analyze the differences of attitudes of students, who played the educational computer games which was developed for this research, to mathematics course and educational computer games. For this reason, researcher developed two educational computer games, Propotional Tetris” and Proportional Clown”, which are about ratio and proportion topic in mathematics education. Researcher used a Likert scale survey about mathematics course and educational computer games. Educational computer games and the survey were applied to 176 students in two primary schools in Balıkesir, Turkey. Whether educational computer games affected the student attitudes towards mathematics course and educational computer games was tested with paired samples t test. Whether there is a meaningful relationship between students' attitudes towards mathematics course and students' attitudes towards educational computer games was tested with Pearson Correlation test. As a result, students' attitudes towards mathematics course and educational computer games became positive. But there wasn't any change in attitudes of students who played Proportional Tetris” and Proportional Clown”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Educational Computer Games on Students’ Attitudes towards Mathematics Course and Educational Computer Gamesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster