Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan, Sabahattin
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:25Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:25Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpBME1qVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11486
dc.description.abstractSon on yıl içerisinde üretilen, Hollywood sinema filmlerinin çoğunda, sayısal ortamlarda üretilen karakterlerle karşılaşılmaktadır. The Abyss (1989), Terminator 2: Judgement Day (1992), Jurassic Park (1993), Starship Troopers (1998), The Hollow Man (2000), The Lord of the Rings (2001), Shrek (2001), Star Wars: Episode II (2002) filmlerinde olduğu gibi. Tüm bu yapımlar hayal gücünün sınırlarını zorlayan birer ‘gerçek dünya’, simülasyonlarıdır. Bu filmler sinemanın ana sorunsalı olan ve sıkça tartışılan ‘gerçek’ ve ‘gerçeklik’ kavramlarını başka bir boyuta taşıdılar. Bu filmlerdeki sanal karakterler, sinema dünyasının yeni yıldızları olarak öyküsel uzayın içerisinde yerlerini almışlardır. Bu çalışmada sanal karakterlerin sinemadaki gelişim süreci incelenerek sayısal sinemanın geldiği aşama irdelenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn most of the Hollywood films produced in last ten years, we get to see characters produced on digital environments. As they are in films, such as The Abyss (1989), Terminator 2: Judgement Day (1992), Jurassic Park (1993), Starship Troopers (1998), The Hollow Man (2000), The Lord of the Rings (2001), Shrek (2001), Star Wars: Episode II (2002). All these productions push the limits of imagination and they are 'real world' simulations. All these mentioned films carried the problematic and mostly discussed terms, 'real' and 'reality', to another extent. Virtual characters in these films took their place as the news stars of the cinema world in narrative space. This study examines the development process of virtual characters while analyzing the current condition of digital cinema.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleSanal Karakterlerin Sinemadaki Gelişim Sürecien_US
dc.title.alternativeThe History of the Virtual Characters in Cinemaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster